به گزارش برنا، شبکه خبری سی ان ان نوشت: محبوبیت بایدن به پایین ترین سطح در دوران دولت وی رسیده است و بنابر نظرسنجی جدید گالوپ (۴۲ درصد) و کالج گرینول (۳۷ درصد) میانگین محبوبیت وی به حدود ۴۳ درصد رسیده است.

این نتایج در نظرسنجی دیگری نیز که تارنمای هیل به اتفاق موسسه هریس ایکس انجام داده تا حدی تایید می شود. بر اساس نتایج به دست آمده در این نظرسنجی میزان مقبولیت بایدن به عنوان رئیس جمهور با کاهشی ۵ درصد به ۴۲ درصد رسیده است.

در حالی که دلایل کاهش محبوبیت بایدن بیشمار است و از جمله شامل کاهش اعتماد به دولت او در مدیریت همه گیری و خروج نیروهایش از افغانستان می شود یکی از بزرگترین دلایل این کاهش این است که به باور آمریکایی ها مشکلات بزرگ اقتصادی موضوعی است که دولت بایدن به اندازه کافی در آن متمرکز نشده است.

به نوشته سی ان ان،  محبوبیت بایدن در حوزه اقتصادی هم پای کاهش کلی محبوبیت او در حوزه های مختلف پیش می رود. میزان محبوبیت شغلی بایدن در مدیریت اقتصاد به پایین ترین سطح یعنی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد درصد رسیده که تا همین اوایل تابستان امسال بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بود.

این کاهش به دلیل کاهش اعتماد مصرف کننده به سیاست های اقتصادی دولت بوده که بر اساس  گزارش دانشگاه میشگان در شش ماه گذشته به شکل قابل توجهی در شش ماه گذشته بدتر از یک ماه قبل از پایان خدمت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا بوده است.

گزارش فاکس نیوز که این هفته منتشر شد نشان می دهد که  ۵۳ درصد رای دهندگان آمریکایی می گویند بشدت نگران تورم و افزایش قیمت ها هستند. نظرسنجی سی بی اس و موسسه یوگاو نیز به این موضوع اشاره می کند که چرا تورم و (به طور کلی اقتصاد) به مشکلی برای بایدن تبدیل شده است. اکثریت آمریکایی ها (۶۰ درصد) بر این باورند که بایدن به اندازه کافی بر موضوع تورم متمرکز نیست.

بخش عمده ای از برنامه بایدن درباره موضوع بودجه زیرساخت ها است که در سنا به تصویب رسیده است. اما فقط ۲۷ درصد رای دهندگان گفته اند طرح زیرساخت ها را دغدغه اصلی خود می دانند. در مقابله برنامه بایدن برای مقابله با بحران آب و هوایی از نظر آمریکایی نیز یکی از مهم ترین نگرانی ها را تشکیل می دهد.

از بین شرکت کنندگان در نظرسنجی هیل موسسه هریس ایکس، ۱۱ درصد می گویند نه عملکرد بایدن را قبول دارند و نه آن را رد می کنند.

در این نظرسنجی ۴۷ درصد از رای دهندگان نحوه مدیریت ویروس کرونا در دولت بایدن را تایید کردند و ۴۰ درصد گفتند که آن را نمی پذیرند. ۱۷ درصد هم گفتند نه آن را قبول دارند و نه با آن مخالف هستند.

در عین حال، ۴۸ درصد از رای دهندگان اظهار داشتند عملکرد بایدن در کنترل تورم را قبول ندارند.

در خصوص مدیریت زنجیره عرضه، ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند نحوه مدیریت این موضوع در دولت بایدن را قبول ندارند و تنها ۳۲ درصد مدیریت بایدن در زمینه زنجیره عرضه را قبول داشتند.

نظرسنجی هیل- هریس به صورت آنلاین و از بین دو هزار و ۷۲۷ نفر از رای دهندگان واجد شرایط در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۳ اکتبر (۲۸ مهر تا اول آبان) با ضریب خطای مثبت و منفی ۱.۸۸ درصد انجام شده است و اکثر رای دهندگان گفته اند انتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی بایدن باید استعفا دهد. این نتایج نشان داد استعفای فائوچی از سوی ۵۲ درصد از آمریکایی ها تایید می شود.