شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحدهای تولیدی#مجلس#جدید#جلوگیری

طرح جدید نمایندگان درباره حمایت و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی


طرح جدید نمایندگان درباره حمایت و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح جدید نمایندگان برای حمایت و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی درجلسات این هفته کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دستورکار اعضای کمیسیون صنایع و معادن در این هفته مشخص شد که بر اساس آن اعضای کمیسیون در روز (یکشنبه نهم آبان ماه) گزارش رئیس سازمان توسعه تجارت ایران را بررسی می‌کنند.

براساس این گزارش اعضای کمیسیون صنایع و معادن در روز دوشنبه (10 آبان ماه) گزارش عملکرد مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل را بررسی می‌کنند. همچنین ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور و طرح اصلاح ماده 24 قانون معادن و طرح استفساریه تبصره 3 ماده 6 قانون اصلاح معادن کشور و  طرح اصلاح مواد 9 و 15 قانون معادن در دستورکار روز دوشنبه کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد.

همچنین بررسی پیش‌نویس طرح «جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی» دیگر دستورکار اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسات این هفته است.

عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح حمایت و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، گفت: نمایندگان مجلس همواره از بخش تولید حمایت کرده و این حمایت‌ها را ادامه خواهند داد، به طور نمونه در اواخر سال گذشته برخی از نمایندگان به دیدار رئیس قوه قضاییه رفته بودند که از وی درخواست داشتند تا کمک شود با تصویب قانونی مانع تعطیل شدن کارگاه ها و کارخانه های تولیدی شویم.

وی افزود:با هماهنگی‌هایی که با رئیس قوه قضائیه داشتیم مقرر شد که طرحی در جهت حمایت از تولید تدوین و در مجلس مصوب شود که این طرح از سوی نمایندگان تهیه و تدوین و در دستورکار این هفته کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح جزئیات این طرح،اظهار داشت: مهمترین نکته موجود در این طرح این است که واحدهای تولیدی تحت هیچ عنوانی تعطیل نشوند و فعالان اقتصادی نیز به دلیل بدهی به هیچ وجه زندانی نشوند، زیرا این دو موضوع خلاف تولید و منافع ملی است و اقتصاد کشور را از بین می برد.

اکبری تالارپشتی در پایان تصریح کرد: در این طرح پیشبینی شده است که خط مجازاتها برای تولیدکنندگان عوض شود و به جای اینکه مجازات‌ها تعطیلی کارگاه ها باشد،به سمت این برویم که ظرفیت کارگاه‌ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/