شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#ایالات متحده

آزمایش سلاح لیزری مرگبار جدید ارتش آمریکا در سال ۲۰۲۲

آزمایش سلاح لیزری مرگبار جدید ارتش آمریکا در سال ۲۰۲۲

ارتش ایالات متحده یک سیستم تسلیحات لیزری با قدرت ۳۰۰ کیلوواتی را در سال ۲۰۲۲ آزمایش خواهد کرد که قدرت مرگباری بیشتر از هر سلاح مشابهی که تا به امروز ساخته شده است، خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، دولت فدرال آمریکا به گروهی که شامل شرکت "بوئینگ" است، قرارداد ساخت نمونه اولیه یک سلاح لیزری ۳۰۰ کیلوواتی را برای ارتش ایالات متحده اعطا کرد.

ارتش آمریکا این سلاح را در سال آینده به نمایش خواهد گذاشت.

شرکت "جنرال اتمیکس"(General Atomics)، دیگر شرکتی که روی این پروژه کار می‌کند، می‌گوید که نمونه اولیه این سلاح لیزری، نیروی مرگباری بیشتر از هر سلاح مشابهی که تا به امروز به میدان جنگ رفته است، تولید خواهد کرد.

این شرکت افزود: این فناوری نشان‌ دهنده قابلیت جهشی برای صنایع دفاع هوایی و موشکی است که برای حمایت از تلاش‌های نوسازی ارتش و مقابله با تهدیدهای نسل جدید در فضای نبرد ضروری است.

حتی اگر این سلاح فقط در حد نمایشی ساخته شود، این سیستم نشان دهنده یک گام مهم در مقایسه با لیزرهایی است که ارتش آمریکا در گذشته به آنها دسترسی داشته است.

نیروی دریایی ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ سیستم آزمایشی تسلیحات لیزری(LaWS) را بر روی ناو "یو اس اس پونس" مستقر کرد. براساس گزارش‌ها این سیستم می‌تواند یک پرتوی ۳۰ کیلوواتی تولید کند که از آن بیشتر برای سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای کوچک استفاده می‌شود.

به گفته کارشناسان، یک لیزر ۳۰۰ کیلوواتی علاوه بر هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادها می‌تواند به طور بالقوه موشک‌ها، بالگردها و حتی هواپیماها را نیز منهدم کند.

این اقدام از طرف ارتش ایالات متحده در حالی انجام می‌شود که تنور مسابقه‌ی جهانی ساخت و توسعه تسلیحات، پس از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت توسط چین داغ شده است.

انتهای پیام