به گزارش برنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، حمایت منامه از تصمیم روز جمعه ریاض در حالی است که عربستان همچنین تصمیم به توقف واردات تمامی کالاهای لبنانی به این کشور گرفت.

تنش‌ میان عربستان و لبنان در حالی است که اخیرا نقل قولی از «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره تجاوزائتلاف سعودی به یمن در رسانه ها منتشر شد.

قرداحی دوشنبه شب در برنامه "برلمان شعب" (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی الجزیره جنگ به راه افتاده توسط کشورهای ائتلاف عربی -آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد.

وی  یادآورشد که حوثی ها در یمن در حال دفاع از خود در برابر "اقدامات تجاوزکارانه عربستان و امارات" هستند.

در پی این اظهارات عربستان، کویت، بحرین و امارات متحده عربی سفرای بیروت را احضار کردند.

رسانه های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

در همین رابطه شبکه تلویزیونی "ام تی وی" به نقل از منابع سعودی که نام شان را ذکر نکرد، اعلام کرد: "به دلیل اظهارات قرداحی ما هم اکنون با یک بحران شدید سیاسی روبه رو  هستیم. "

"شربل وهبه" نیز در ماه می گذشته به عنوان وزیر خارجه وقت لبنان به دنبال اظهاراتش که برخی صحبت هایش را علیه عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و توهین آمیز تلقی کردند، از کار برکنار شد.