شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#میلیارد دلار#ایالات متحده

بایدن پول سیاست های اشتباه ترامپ را می دهد

ایالات متحده مجبور به پرداخت نزدیک به یک میلیارد دلار غرامت شد. این مبلغ به خانواده‌هایی اعطام می شود که به خاطر سیاست های مهاجرتی ترامپ از یکدیگر جدا افتاده و ناراحتی عاطفی و آسیب روحی را تجربه کرده‌اند.

مهاجرين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، خانواده‌هایی که در زمان ریاست جمهوری ترامپ مجبور شده بودند از یکدیگر جدا شوند در یک دعوی قضایی شکایت می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، دولت جو بایدن در حال مذاکره بر سر طرحی است که به عنوان بخشی از سیاست «عدم تسامح» دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا، ۴۵۰ هزار دلار به هر نفر از اعضای خانواده های مهاجری که در مرز جنوبی ایالات متحده از هم جدا شده‌اند، پرداخت کند.

وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع گزارش داد که مقامات دولتی آمریکا در حال بررسی پرداخت مبلغی نزدیک به یک میلیون دلار برای اسکان هر خانواده هستند چراکه اکثر خانواده‌های جدا شده از یک والد و یک فرزند تشکیل شده‌اند.

این اقدام بخشی از تلاش برای حل و فصل دعاوی مطرح شده از طرف والدین و فرزندانی است که پس از عبور از مرز ایالات متحده و مکزیک برای درخواست پناهندگی از یکدیگر جدا شدند.

تا کنون ۹۴۰ خانواده‌ ادعا کرده‌اند که در جریان این جداسازی آسیب دیده‌اند و سال‌ها درگیر پریشانی عاطفی، ضربه روحی و آسیب روانی هستند. از دیگر سو، بایدن تحت فشاری فزاینده قرار گرفته تا به وعده انتخاباتی خود مبنی بر اصلاح سیستم و براندازی میراث ضد مهاجرتی ترامپ عمل کند.

دولت ترامپ که محدودیت مهاجرت را هدف اصلی ریاست جمهوری خود قرار داده بود، در آوریل ۲۰۱۸ برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به ایالات متحده، سیاستی موسوم به عدم تسامح را در امتداد مرزهای جنوبی این کشور اعمال کرد.

بر این اساس عبور از مرز یک جرم کیفری دانسته شد و بزرگسالان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گرفتند و اخراج می‌شدند؛ کودکان و نوزادان اما در بازداشتگاه‌های موقت نگهداری می‌شدند تا تحت سرپرستی خانواده‌های آمریکایی قرار بگیرند.

بر اساس گزارش‌ها بیش از ۵۵۰۰ خانواده براساس این سیاست ظالمانه از هم جدا شدند و این اتفاق خشم گسترده‌ای را رقم زد؛ دولت بایدن اما به این افراد اجازه داد که به ایالات متحده بیایند و در صورت تمایل در آنجا بمانند.

با این حال به دلیل آنکه دولت ترامپ سوابق کاملی از اطلاعات و جزئیات تماس والدین را نگه نداشته است، یافتن خانواده‌های جدا شده با دشواری روبروست.

مهاجرت در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رسیده و دولت بایدن برای تنظیم یک سیاست منسجم به دردسر افتاده است.