شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#ایالات متحده

نماینده آمریکا در امور تایوان:

واشنگتن به حمایت از تایوان و مقابله با تاثیر بدخیم چین متعهد است!

واشنگتن به حمایت از تایوان و مقابله با تاثیر بدخیم چین متعهد است!

یک مقام ارشد دولت آمریکا طی سخنانی گفت که ایالات متحده به منظور مقابله با آنچه وی، تأثیرات بدخیم چین خواند، روابط خود را با تایوان تعمیق خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، یک مقام ارشد دولت آمریکا طی سخنانی گفت که ایالات متحده به منظور مقابله با آنچه وی، تأثیرات بدخیم چین خواند، روابط خود را با تایوان تعمیق خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، «سندرا اودکریک» مدیر جدید مؤسسه آمریکایی تایوان که این سخنان را در جریان برگزاری یک کنفرانس خبری مطرح می‌کرد، مدعی شد که واشنگتن عمیقاً در قبال تایوان متعهد بوده و به شکلی فعالانه به دنبال گسترش حوزه‌های جدید همکاری میان دو طرف، از جمله امنیت سایبری و زنجیره تأمین کالا است.

نماینده آمریکا در امور تایوان همچنین تاکید کرد: ارزش شراکت و حمایت از تایوان (برای ما) بسیار زیاد است. ما به تعمیق روابط خود با تایوان متعهد هستیم.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص چین گفت: ما به پیشبرد اهداف جهانی و منطقه‌ای دولت بایدن، از جمله مقابله با نفوذ بدخیم چین، بهبود اثرات مخرب ناشی از همه‌گیری کرونا و مقابله با تهدیدات تغییرات آب و هوایی ادامه خواهیم داد.

اودکریک همچنین از حمایت واشنگتن از تایوان در بخش توسعه مناسبات بین‌المللی این جزیره خودمختار متعلق به چین خبر داده و البته توضیحی در خصوص جزئیات برنامه احتمالی آمریکا در این خصوص ارائه نکرد.