شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اقتصاد مقاومتی#جمعه#امام جمعه

امام جمعه اصفهان: اقتصاد مقاومتی وابستگی مردم به نهادهای حمایتی را کاهش می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: تقویت اقتصاد مقاومتی، وابستگی مردم به نهادهای حمایتی را کاهش می‌دهد و آنها را خودکفا می‌کند.

امام جمعه اصفهان: اقتصاد مقاومتی وابستگی مردم به نهادهای حمایتی را کاهش می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: تقویت اقتصاد مقاومتی، وابستگی مردم به نهادهای حمایتی را کاهش می‌دهد و آنها را خودکفا می‌کند.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیرکل و معاونان شرکت پست اصفهان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جامعه، مشکلات اقتصادی و مالی افراد آسیب‌پذیر است که اقتصاد مقاومتی، نسخه کاملی برای خودکفایی و رفع این موضوع دارد.

وی افزود: تقویت اقتصاد مقاومتی، وابستگی مردم به نهادهای حمایتی را کاهش می‌دهد و آنها را خودکفا می‌کند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: زنان خانه‌دار فرصت‌های فراغتی دارند که اگر در دوخت و دوز، فرش‌بافی و تولیدات خانگی فعال شوند بسیاری از نیازهای مالی آن‌ها رفع می‌شود و در اوقات فراغت آنان نقش دارد.

وی بیکاری را عامل فساد و انحراف دانست و تصریح کرد: اگر افراد براساس توانایی خود مشغول کسب و کاری شوند و به دنبال نهادهای حمایتی نروند آنگاه علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور، زندگی آنان نیز سامان پیدا می‌کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه خدمات پُست در شرایط کرونایی متحول شد، خاطرنشان‌کرد: در گذشته، بیشتر نامه‌های افراد و خدمات شرکت‌ها جابه جا می‌شد اما در شرایط کرونا خرید و فروش برخط (آنلاین) توسعه پیدا کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از اقداماتی که در کشورهای دنیا مثل خدمات پستی در حال انجام است باید بیاموزیم، به خودکفایی برسیم و الگویی برای دیگر کشورها باشیم.

امام جمعه اصفهان گفت: فراگیری تحولات صنعتی دنیا متفاوت از بهره‌گیری از فرهنگ غرب و بی‌بند‌و‌باری است ولی اگر توسعه صنعتی را متناسب با فرهنگ کشورمان بیاموزیم فعالیت‌های موثری خواهیم داشت.

وی بسته‌بندی در تولید محصولات را مهم برشمرد و گفت: این موضوع کمتر در حلقه تولید مورد توجه است و اگر به آن توجه ویژه شود شاهد اتفاقات خوبی در عرصه تولید و اقتصاد خواهیم بود.

امام جمعه اصفهان واسطه‌گری را یک فرصت برای تبادل تولید به مرحله عرضه بیان‌کرد و گفت: دلالی که منجر به افزایش قیمت بشود به ضرر کشور است اما واسطه بین تولید کننده، فروشنده و مصرف کننده با سود معمول ضرر ندارد.

مدیرکل پست اصفهان نیز در این نشست به فعالیت های این شرکت در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در این دوران تحول جدی در نظام برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مردم ایجاد شده و میزان خرید و فروش آنلاین افزایش یافته است.

حمید باقری با بیان اینکه 3 درصد از خرید و فروش‌های مردم برخط (آنلاین) شده است، بیان کرد: با وجود رشد در این سال‌ها نسبت به کشورهای دیگر دنیا مثل چین که 44 درصد است خیلی عقب هستیم.

وی ادامه داد: خرید و فروش آنلاین بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داده و مانع از آلایندگی و افزایش حجم ترافیک است.

مدیرکل پست اصفهان اظهار داشت: با افزایش خرید و فروش برخط (آنلاین) میزان انتقال مرسوله نیز بالا رفته و به همین دلیل جایگاه پستی اصفهان ارتقا یافته است به طوری که در 6 ماه نخست امسال 7 میلیون مرسوله پستی به اصفهان وارد و 5میلیون از استان خارج شد.

باقری با اشاره به برپایی نمایشگاه مجازی کتاب و قرآن، گفت: یکصد هزار جلد کتاب از طریق خرید اینترنتی از نمایشگاه توسط پست به مردم اصفهان تحویل شد که برای مردم مناطق محروم فرصت خوبی برای خرید کتاب از نمایشگاه بین المللی با کمترین هزینه بود.

وی طرح روستا بازار را خدمتی از سوی شرکت پست برای تولیدات روستاییان بیان کرد و افزود: این خدمت به گونه‌ای ارائه می‌شود که روستاییان تولیدات خود را بر روی وب سایت قرار دهند و خریداران سفارش خود را انتخاب کرده و در این میان پست تبادل کالا را انجام می دهد.

منبع: انتخاب