شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#پرداخت وام#وام ودیعه مسکن

پرداخت وام ودیعه مسکن تا اسفند ماه ادامه دارد / سرعت اجرای مسکن ملی افزایش یافته است

محمود زاده گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۳۸۰ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند و این روند تا پایان سال برای پرداخت ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه مذاکراتی برای افزایش سرعت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن با بانک ها صورت گرفته است،  گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۳۸۰ هزار متقاضی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و پرونده آن‌ها تکمیل و به بانک‌ها ارسال شده است که از این تعداد هم حدود ۷۰ هزار متقاضی تسهیلات خود را توانسته اند از بانک‌ها دریافت کنند و این روند تا پایان سال برای پرداخت ادامه دارد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق استراتژی‌های که پیش از این وجود داشت، مردم خود اقدام به ساخت این واحد‌ها می‌کنند، افزود: بخش دیگری از این واحد‌ها توسط انبوه سازان، تعاونی‌ها و پیمانکاران بزرگ ساخته می‌شوند که در این حوزه هیچ محدودیتی وجود ندارد و افرادی که توانمند و حائز شرایط هستند، ما بستری برای آن‌ها فراهم کرده ایم که بتوانند در این حوزه ورود کنند.

محمود زاده تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن  در مقیاس بزرگ‌تر شرکت‌های صنعتی سازی ایرانی و خارجی مذاکراتی را انجام داده ایم که بتوانیم برای انتقال تجربه و تکنولوژی جدید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری ساخته شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر دو تخصیص زمین و پرداخت تسهیلات در قانون لحاظ شده و تبعات عدم اجرای آن هم در قانون دیده شده است، گفت: قانون جهش تولید مسکن کمتر از ۲۰ روز پیش به ما ابلاغ شده و در همین مدت کمیته تامین مسکن به ریاست استاندار در استان‌های مختلف تشکیل شده و با توجه به برنامه ریزی که با وزیر راه و شهرسازی در این خصوص صورت گرفته، امیدواریم همکاری دستگا‌ه ها در تامین زمین بیشتر شود.

محمود زاده درباره میزان تسهیلات ساخت این واحد‌ها هم گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای این تسهیلات متفاوت است به طوری که قیمت تمام شده متناسب با هر شهر و هر طبقه باید تفاوت داشته باشند به طور مثال در کلان شهر‌ها که بسیاری از پروژه‌ها به صورت بلند مرتبه ساخته می‌شود، باید میزان تسهیلات بیشتری  را دریافت کنند و در سایر مناطق که ارتفاع ساختمان کمتر است، باید تسهیلات کمتری پرداخته شود.

او توضیح داد: سرعت اجرای واحدهای مسکن ملی هم به افزایش یافته و در صورتی که متقاضیان آورده خود را پرداخت کنند، اجرای این واحدها تسریع و تسهیل خواهد شد.

محمود زاده در پایان بیان کرد: متقاضیان مسکن ملی که در این طرح ها ثبت نام کرده اند در صورت واجد شرایط بودن منتظر پیامک برای  تکمیل مدارک خود باشند.