شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آلمان#بلاروس#مقامات

اتحادیه خبرنگاران بلاروس خبر داد؛

دسترسی به «دویچه وله» آلمان در بلاروس مسدود شد

دسترسی به «دویچه وله» آلمان در بلاروس مسدود شد

اتحادیه روزنامه نگاران بلاروس از اقدام مقامات این کشور برای فیلتر کردن چندین وب سایت خبری خارجی از جمله خبرگزاری رسمی دولت آلمان، «دویچه وله» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، اتحادیه روزنامه نگاران بلاروس از اقدام مقامات این کشور برای فیلتر کردن چندین وب سایت خبری خارجی از جمله خبرگزاری رسمی دولت آلمان، «دویچه وله» خبر داد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه خبرنگاران بلاروس با اعلام این خبر در کانال رسمی تلگرام خود نوشت: هنگام باز کردن وب سایت دویچه وله، پیامی نمایش داده می‌شود که می‌گوید به دستور وزارت اطلاعات، دسترسی به این وب سایت مقدور نمی‌باشد.

اتحادیه مذکور، پخش اخبار جعلی دویچه وله در خصوص وضعیت بحرانی بلاروس در سال ۲۰۲۰، افزایش نرخ تجاوز و آدم ربایی و بسیاری از موارد دیگر علیه این کشور را دلیل احتمالی وزارت اطلاعات بلاروس برای مسدود سازی دسترسی به وب سایت دویچه وله اعلام کرده است.

وزارت اطلاعات بلاروس پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دسترسی کاربران بلاروسی به چندین وب سایت خبری از جمله «ناستو یاس چِیه ورمیا» و «نووی چاس» را مسدود خواهد کرد. این وزارتخانه همچنین دلیل مسدودسازی این وب سایت‌ها را، انتشار اخبار جعلی و خشونت‌آمیز در خصوص بلاروس عنوان کرده بود.

در همین راستا، «آندرئی کونتسویچ» معاون وزیر اطلاعات بلاروس نیز طی سخنانی گفت: در تاریخ ۲۸ اکتبر، وزارت اطلاعات تصمیم گرفت دسترسی به تعدادی از وب سایت‌های خبری از جمله، دویچه وله، «ناستو یاس چِیه ورمیا» و «نووی چاس» را محدود نماید. این اقدام به دلیل انتشار مطالبی بود که طبق حکم دادگاه افراطی تلقی می‌شد.