هلیا سوهانی، کاپیتان تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ، درباره نایب قهرمانی زنان ایران در رقابت‌های کاپ باشگاه‌های آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: مسابقات اخیر که به عنوان معتبرترین مسابقات هاکی روی یخ منطقه به شمار می رود در شهر دوبی امارات با حضور 10 تیم در قسمت مردان و زنان برگزار شد که خوشبختانه با توجه به اینکه برای نخستین بار بود در این رویداد شرکت می‌کردیم موفق شدیم نتیجه مطلوبی را کسب کنیم. در این مسابقات خوشبختانه موفق شدیم از سد تیم‌هایی چون روسیه و امارات که در دنیا حرفی برای گفتن دارند بگذریم. خودمان هم این نتیجه را پیش بینی نمی‌کردیم اما واقعا تلاش های یک و سال نیم اخیر ما به خوبی نتیجه داد و غافلگیر شدیم.

او درباره جایگاه اسکیت هاکی روی یخ ایران در آسیا و جهان گفت: در بخش مردان در آسیا در رده چهارم و در جهانی در رده پنجم هستیم. تیم بانوان هم با نتیجه اخیر با این که دیرتر از مردان شروع کردیم ولی توانایی خودمان را به خوبی نشان دادیم قطعا هرچقدر بیشتر در مسابقات حاضر شویم جایگاه بهتری نصیب اسکیت هایک روی یخ خواهد شد. مسابقات کاپ آسیا قرقیزستان هدف بعدی ماست که اردیبهشت 1401 برگزار خواهد شد و این مسابقات هم کیفیت بالایی دارد که امیدوارم آنجا هم نماینده شایسته‌ای باشیم.

کاپیتان تیم ملی با اشاره به مستند ساخته شده برای تیم ملی اینلاین هاکی زنان گفت: خوشبختانه مدتی است نگاه ها به این رشته تغییر کرده است. سال گذشته برای حمایت از رشته اینلاین هاکی مستندی ساخته شد که به محدودیت های این ورزش در ایران پرداخت که به نظرم مستند خوبی و موثری بود اما چون این رشته المپیکی نیست هنوز مشکلات آن پابرجاست و فدراسیون حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند خیلی به آن توجه کند. رشته اسکیت هاکی روی یخ متفاوت است هم المپیکی است در بازی های زمستانی حضور دارد و هم در دنیا بسیار شناخته شده و پرطرفدار است. خوشبختانه نتایج اخیرمان نشان داد که در این حوزه به رغم تجربه کم ولی استعداد و توانایی خوبی داریم که انتظار می رود حمایت ها نیز بیشتر شامل حالمان شود.

انتهای پیام/ 3