یک شرکت دانش بنیان موفق شد اولین سامانه خدمات تخصصی توسعه و غربالگری میکروب‌های صنعتی با گذردهی بالا را در کشور تولید کند.

به گزارش علاج نیوز: شرکت ما به عنوان اولین شرکت ایرانی موفق به تولید طراحی سامانه تحت عنوان سامانه خدمات تخصصی توسعه و غربالگری میکروب‌های صنعتی با گذردهی بالا شده است.کاربرد اصلی این محصول توسعه و غربالگری میکروب‌هایی است که در حوزه‌های مختلفی از جمله صنایع داروسازی، صنایع پروبیوتیک، آنزیم‌های شوینده، غذایی و زیستی خواهد بود.

او با اشاره به اهمیت و مزیت استفاده از این روش گفت: با توجه به این که امروزه میکروب‌های قابل استفاده در صنایع مختلف به صورت سنتی و تک به تک بررسی می‌شوند، به کمک این روش میکروب‌ها به صورت هزارتایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت که این روش علاوه بر کاهش زمان شانس موفقیت بالایی در شناسایی دارد.

مدیر اجرایی این شرکت دانش بنیان بیان کرد: این محصول برای اولین بار است که در داخل کشور به تولید رسیده و در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی با هیچ کمبودی مواجه نخواهد بود و همچنین قیمت آن یک پنجم نمونه‌های خارجی است.

او افزود: علاوه بر صنایع داخلی با چند صنایع خارجی حاضر در اتحادیه اروپا انعقاد قرارداد داشته‌ایم که از این طریق نه تنها ارزآوری خواهیم داشت بلکه از خروج ارز نیز جلوگیری خواهیم کرد؛ و طبق مطالعات انجام شده غربالگری صنعتی یک بحث جدیدی در دنیاست که با پیشرفت در این حوزه می‌توان به ارزآوری بسیار بالایی دست یافت.

ناصری در نهایت یادآور شد: فناوری‌های گذردهی بالا در کنار دیگر توانایی‌های زیست فناوری در داخل، می‌توانند زنجیره توسعه میکروبی را تکمیل کرده و موجب ارتقاء قابل توجه و چشمگیر صنایع و تحقیقات زیست فناوری در کشور شوند.