شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##زمین#زیر#پای#داعشی‌ها#لرزه#می‌آوریم

ارتش عراق:

زمین را زیر پای داعشی‌ها به لرزه در می‌آوریم

ارتش عراق پس از دیدار سران امنیتی این کشور از محل جنایت سه شنبه شب داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد «زمین را زیر پای مرتکبان جنایت المقدادیه به لرزه در خواهیم آورد و به این ساز ناکوک، نه سنگ، بلکه گلوله می خورانیم».

زمین را زیر پای داعشی‌ها به لرزه در می‌آوریم

به گزارش  منیبان، ریاست ستاد مشترک ارتش عراق و فرماندهی عملیات مشترک پس از بازدید روز چهارشنبه از محل جنایت خونبار داعش در «المقدادیه» استان دیالی، وعده دادند که مرتکبان این جنایت را به زودی قصاص خواهند کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که هیات بلند پایه امنیتی عراق متشکل از «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، «عبدالامیر یارالله» رئیس ستاد ارتش، «عبدالامیر الشمری» فرمانده عملیات مشترک و «هادی العامری» رئیس «ائتلاف الفتح» روز چهارشنبه از محل جنایت گروه تروریستی داعش بازدید کرد.

هدف از سفر این هیات بلند پایه عراقی به دیالی، بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم در استان و نیز روش‌های پرکردن خلاء های امنیتی در این مناطق بود.

هیات امنیتی عراق در دیدار از دیالی با برخورد انتقاد آمیز مردم و خانواده های قربانیان حوادث اخیر در خصوص «ضعف امنیتی و شکست تدابیر حمایت و پشتیبانی از روستاهای بحران زده» بر اثر فعالیت های تروریستی داعش روبه رو شد.

این در حالی است که هیات «الحشد الشعبی» در بیانیه‌ای از آمادگی کامل خود برای پر کردن خلاء های امنیتی در هر منطقه‌ از عراق پس از حمله خونبار دیشب به روستای «الهواشه» از توابع «الرشاد» المقدادیه خبر داد.

سران امنیتی عراق گفتند که «تروریست ها به زودی قصاص عادلانه خواهند شد و نخواهند توانست امنیت دیالی را به خطر اندازند.»

در این بیانیه آمده است: زمین را زیر پای بزدلان ستمکار به لرزه درخواهیم آورد و دیالی نماد وحدت عراق باقی خواهد ماند. اصوات ناکوکی که تروریسم تلاش می کند با آن تحریک مذهبی کند را طعم گلوله خواهیم چشاند نه سنگ (اشاره به شدیدترین برخورد ممکن)...امنیت عراق و عراقی ها خط قرمزی است که نمی توان با آن شوخی کرد.

گزارش های رسیده حاکی است که در اثر حملات اخیر داعش به المقدادیه دیالی ۱۷۰ خانواده از شمال شرق این استان کوچ کرده و تعدادی از آنان به مسجد «الاقصی» در محله «کاطون الرحمه» شهر «بعقوبه» مرکز استان دیالی پناه برده اند.

سه شنبه شب؛ در کمین تروریست‌های داعشی برای مردم روستای الهواشه بخش الرشاد مقدادیه عراق ۱۳ شهروند کشته و چند تن دیگر مجروح شدند.

قربانیان حمله سه شنبه شب از عشایر شیعه «بنی تمیم» هستند و چهار تن از آنان سربریده شدند.

این تنها حمله داعش نبود؛ ساعاتی بعد در حمله به صلاح الدین و کرکوک ۳ سرباز عراقی کشته شدند و دامنه عملیات های این گروه تروریستی به مناطق شمالی بغداد نیز کشیده شده است.

این حملات خونبار در حالی انجام می‌شود که منابع آگاه و رسانه‌های مقاومت از ماه‌ها پیش بارها درباره تحرکات داعش در دو استان همجوار دیالی و صلاح الدین و جابجا شدن تروریست‌ها با بالگردهای آمریکایی در این منطقه با هدف تهدیدسازی در مرزهای غربی ایران خبر می‌دهند.

وبگردی