شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هواپیمای مسافربری

هواپیمای مسافربری به دلیل تهدید امنیتی به فرودگاه مبدا بازگشت!+جزییات

یک هواپیمای مصری که در مسیر روسیه به پرواز درآمده بود دقایقی پس از ترک فرودگاه به قاهره بازگشت.

هواپیمای مسافربری به دلیل تهدید امنیتی به فرودگاه مبدا بازگشت!+جزییات

به گزارش منیبان، پایگاه اطلاع‌رسانی «ارم نیوز» امارات به نقل از یک منبع رسمی نوشت: امروز (چهارشنبه)   یک فروند هواپیما وابسته به شرکت هواپیمایی مصر دقایقی پس از آنکه فرودگاه قاهره را به مقصد  روسیه ترک کرد به دلیل تهدید امنیتی، دوباره در این فرودگاه بین المللی به زمین نشست. 

این منبع مصری گفت: پرواز شماره MS۷۲۹ هواپیمای A۲۲۰-۳۰۰ شرکت هواپیمایی مصر پس از آنکه در حدود ۲۲ دقیقه فرودگاه قاهره را ترک کرده بود به دلیل وجود پیام تهدیدآمیز نوشته شده توسط فرد ناشناس بر روی یکی از صندلی‌های هواپیما دوباره در این فرودگاه به زمین نشست و مسافران به سلامت پیاده شدند. 

یک منبع در این شرکت مصری در گفت و گوی تلفنی با «ارم نیوز» فاش کرد که بلافاصله پس از فرود هواپیمای ایرباس A۲۲۰ در فرودگاه قاهره،  تحقیقات فوری برای مشخص شدن علت اخطار صادر شده از سوی خلبان و بررسی اینکه این اخطار به دلیل نقص فنی یا یک اقدام امنیتی بوده است، آغاز شد.  

این منبع تایید کرد که این هواپیما بدون تلفات یا مشکل ظاهری در فرودگاه بین‌المللی قاهره به زمین نشست زیرا با اخطار خلبان بلافاصله زمینه فرود مناسب آن مهیا شد. 

بر اساس اطلاعات پروازی در فرودگاه روسیه، این هواپیما در ساعت ۱۱ و ۱۴ دقیقه صبح به وقت محلی از قاهره بلند شد و قرار بود ساعت چهار و ۲۳ دقیقه عصر به فرودگاه «دومودیدوفو» روسیه برسد. 

این اتفاق چند روز پس از آنکه یک هواپیمای مصری هنگام فرود در فرودگاه مدینه منوره دچار سانحه شد، روی داد. 

حادثه یاد شده اخیر در فرودگاه مدینه عربستان برای هواپیمای مصری که حامل ۱۰۹ مسافر بود، به دلیل پنجری لاستیک‌های جلوی هواپیما بوجود آمد.

وبگردی