شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خراسان#آماده باش#خراسان رضوی

بیمارستان‌ های خراسان رضوی در حالت آماده باش

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور خدمت‌رسانی به موقع به بیماران احتمالی موج ششم شیوع کرونا تمامی بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه به حال آماده باش درآمده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مشهد عصر چهارشنبه به نقل از ایوب توکلیان گزارش داد: ابلاغ دستورالعمل‌های لازم به بیمارستان‌ها و درمانگاههای زیرپوشش جهت آماده باش برای مواجهه با موج ششم شیوع کرونا و پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از جمله اقدامات کمیته درمان ستاد اجرایی مدیریت کرونا در این دانشگاه است.

وی افزود: در این راستا بازدید از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها جهت ارزیابی میزان آمادگی و ظرفیت پذیرش آنها در حال انجام است تا بتوان در صورت مواجهه با موج جدید شیوع کرونا به شکل مطلوبی به بیماران خدمات رسانی نمود.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هماهنگی با معاونت آموزشی جهت تامین پزشک، ارزیابی مجدد وضعیت نیروی انسانی پرستاری از دیگر تصمیمات این کمیته در شرایط بحران کرونا است.

وی گفت: پیگیری افزایش ظرفیت اکسیژن در بیمارستان‌ها و ایجاد ظرفیت وسیع برای تست کرونا در تمامی درمانگاه‌ها از دیگر اقدامات این حوزه است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. این دانشگاه به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

تاکنون ۵۱ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۲۹۱ نفر دُز اول، ۳۰ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۴۸۰ نفر دُز دوم و ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را در کشور دریافت کرده‌اند. 

هم اکنون ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.