شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

بوکسور ایرانی به آلمان پناهنده شد

برخی منابع خبری از احتمال پناهندگی یک ورزشکار ایرانی در اروپا خبر می دهند، ورزشکاری که بعد از راهیابی به فینال، به حالت قهر از اردو خارج شده است.

بوکسور ایرانی به آلمان پناهنده شد

به گزارش منیبان، امید احمدی صفا ظرف چند ساعت گذشته حسابی در فضای مجازی مشهور شده است. ورزشکاری که در رشته بوکس عضو تیم ملی بوده و به مدال برنز کشورهای اسلامی رسیده اما در رقابت های گزینشی المپیک از راهیابی به توکیو بازمانده، این بار در کیک بوکسینگ تا فینال رقابت های جهانی ایتالیا پیش می رود اما به جای آن که برای گرفتن مدال طلا روی رینگ حاضر شود، سر از آلمان در می آورد. تسنیم در این خصوص نوشت:

 مسابقات جهانی کیک بوکسینگ واکو اواخر مهرماه در جزلو ایتالیا برگزار شد و امید احمدی‌ صفا ملی‌پوش وزن 51- کیلوگرم رشته فول‌کنتاکت کشورمان با غلبه بر حریفی از ترکیه به دیدار نهایی راه یافت. احمدی‌صفا با وجود فینالیست شدن در این مسابقات، در دیدار نهایی مقابل حریف قزاقستانی حاضر نشد و شنیده می‌شود بدون هماهنگی اردوی تیم کیک بوکسینگ را ترک و راهی کشور آلمان شده است. ملی‌ پوش سابق بوکس ایران مدال برنز کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد و همراه با تیم ملی در بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک حضور داشت و در رشته کیک‌ بوکسینگ نیز مدال طلای جهان را دارد. باید دید این ملی‌پوش کشورمان قصد بازگشت به ایران را دارد یا خیر؟

اما رکنا دقایقی پیش خبر داد این ورزشکار بنا به دلایلی قهر کرده و برای پیگیری پروسه مهاجرت خود به آلمان رفته است. این خبرگزاری نوشت: 

 امید احمدی‌ صفا دارنده مدال برنز بازی‌های کشورهای اسلامی در رشته بوکس که سال‌ها عضو تیم ملی بود، برای حضور در رقابت‌های جهانی کیک بوکسینگ همراه با این تیم عازم ایتالیا شد و با برتری مقابل حریفان به دیدار نهایی راه یافت، در مبارزه فینال روی رینگ حاضر نشد و پس از آن از دسترس خارج شد. احمدی صفا چندین قهرمانی کشور را در کارنامه دارد و در بازی های آسیایی، رقابت‌ های گزینشی المپیک، قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی برای تیم ملی بوکس روی رینگ رفته بود. این ورزشکار ۲۹ ساله بعد از اینکه همراه تیم به ایتالیا اعزام شده از آنجا راهی آلمان شده است تا بتواند پروسه مهاجرت خود را تکمیل کند.  یکی از دلایل اصلی قهر این بوکسور ایرانی مبلغ دریافتی جایزه فینال بوده است. در همین راستا وی با مسئولان اعزام کننده تیم کیک بوکسینگ درگیری لفظی پیدا می‌کند. این ورزشکار پیش از این برای اعزام به المپیک در رشته بوکس شانس زیادی داشت که نتوانست راهی المپیک شود. طبق آخرین اخبار احمدی صفا در حال حاضر در  کشور آلمان حضور دارد. اما وی موبایل خود را از دسترس خارج کرده است و حاضر به پاسخگویی نیست. باید منتظر ماند و دید سرنوشت این موضوع چه می‌شود.

وبگردی