شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#میراث فرهنگی#شورای عالی

قمی: جای حوزه هنری در جلسات شورای هنر خالی است


قمی: جای حوزه هنری در جلسات شورای هنر خالی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد کرده که رئیس حوزه هنری مثل رئیس فرهنگستان هنر و وزیر میراث فرهنگی به اعضای شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اولین جلسه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. این در حالی است که با دستور این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اکثریت آرا به عنوان ریاست شورای هنر انتخاب شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به اضافه کردن نهادهای هنری به شورای هنر ضمن اشاره به حوزه هنری گفت: حوزه هنری یک نهاد مستقل با بودجه‌ای مشخص است و ریاست آن از سوی رهبری منصوب می‌شود. همچنین مقام معظم رهبری تعابیر خلاقی درباره حوزه هنری دارند و ایشان حوزه هنری را خانه هنر انقلاب، پایگاه هنر انقلاب می‌دانند. حوزه هنری یک نهاد حاکمیتی است که بالای 200 سینما را در همه استان‌ها در اختیار دارد و از ساز و کار پیچیده‌ای برخوردار است.

وی افزود: یک ساختار حاکمیتی پیشرو در حوزه هنر به اسم حوزه هنری داریم که محل تأمل این جلسه می‌تواند واقع شود و ممکن است اعضای شورا بگویند به عنوان عضو مدعو کفایت می‌کند اما حوزه هنری به عنوان نهاد متعهد و ساختاری انقلاب اسلامی در حوزه هنر مورد تأیید و حمایت خاص ویژه رهبری است که جایش در شورای هنر خالی است. پیشنهاد می‌کنم ریاست حوزه هنری مثل ریاست فرهنگستان هنر، سازمان میراث و گردشگری به شورای هنر افزوده شود.

انتهای پیام/