شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت خودرو

قول وزیر صمت به مردم/ قیمت خودرو واقعی می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون صنایع وعده داد که خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان تکمیل شود. با تحقق این مسئله و واردات خودرو، قیمت خودرو واقعی خواهد شد.

به گزارش زنهار؛ به گفته فعالان صنعت خودروسازی در حال حاضر حدود 140 هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ شرکت‌های ایران خودرو و سایپا دپو شده و همین موضوع باعث به تعویق افتادن تحویل خودرو به مشتریان شده است. در این مورد اخیراً رضا فاطمی امین، وزیر صنعت در جلسه با مجلسی‌ها وعده تکمیل خودروهای ناقص و عرضه آنها به مشتریان را داده است.

بهزاد رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این مورد اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون صنایع و معادن وعده داد که خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان را تکمیل کند که با تحقق این امر مهم و واردات خودرو، قیمت خودرو واقعی خواهد شد.

وی افزود: واردات محدود پیش بینی شده در طرح ساماندهی صنعت خودرو نه تنها برای تولید داخل تهدید نیست، بلکه انگیزه خودروسازان داخلی را برای ارتقاء کیفیت و افزایش تیراژ تولید بیشتر می‌کند.

رحیمی افزود: از آنجا که بر اساس این طرح صادرات خودرو به عنوان یکی از منابع برای تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو در نظر گرفته شده، خودروسازان ناچارند که به سراغ افزایش کیفیت بروند.

رحیمی اضافه کرد: در حال حاضر که تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازی‌ها به حدود 140 هزار دستگاه رسیده، می‌توان از طریق واردات، خودروسازان را ناچار به تکمیل این خودروهای ناقص کرد تا با عرضه به بازار، تعادل عرضه و تقاضا برقرار شود.

وی با بیان اینکه با واردات خودرو، حباب قیمت چهارچرخ‌ها کاهش یافته و قیمت‌ها متعادل می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده که با شکست انحصار از طریق واردات، این موضوع برطرف خواهد شد.

برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه هایی با عنوان «چرایی فروش فوری سایپا با وجود عدم تحویل خودروهای معوق» و «عدم تحویل خودرو به مشتریان ایران خودرو» خواستار پیگیری این موضوعات شدند.