شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بن سلمان#عربستان

افشاگری دختر سعد الجبری از اقدامات بن سلمان ضد خانواده وی


افشاگری دختر سعد الجبری از اقدامات بن سلمان ضد خانواده وی

دختر مقام سابق اطلاعاتی عربستان جزئیات جدیدی از اقدامات ولیعهد سعودی علیه خانواده او فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « حصه» دختر «سعد الجبری» مقام سابق اطلاعاتی عربستان، جزئیات جدیدی از ممنوعیت سفر، ناپدید شدن اجباری و شکنجه همسرش توسط نیروهای امنیتی سعودی را فاش کرد.

پایگاه خبری الخلیج الجدید نوشت: حصه، « محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را به ربودن همسرش ، شکنجه و وادار کردن او به تسلیم دارایی‌های مالی خود متهم کرد .

حصه گفت: در چهار سال گذشته کابوس از دست دادن امنیت و تهدید پدرش به ترور، دستگیری دو برادرش «ساره» و «عمر» و ممنوعیت از سفر را تجربه کرده است.

او طی یک مصاحبه تلویزیونی با سی ان ان افزود: «همسرم در هتل ریتز کارلتون (هتلی در پایتخت ریاض) شکنجه شد و من آثار شکنجه را روی بدنش دیدم و او زیر شکنجه مجبور شد همه دارایی‌هایش را از دست بدهد.

او آنچه را که علیه خانواده‌اش اتفاق می‌افتد به دلیل انتقام شخصی «بن سلمان» از آن‌ها نسبت داد که وی از پدرش به دلیل اطلاعاتی که در دست دارد می‌ترسد؛چراکه نگران از دست دادن تاج و تخت پادشاهی خود است.

حصه در ادامه خواستار آزادی ساره و عمر شد و گفت: آنها بی‌گناه هستند و باید در مدرسه باشند نه در زندان های آل سعود.

الجبری روز یکشنبه در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه در کانال خبری « سی بی اس» آمریکا از جزئیات ملاقاتی در سال 2014 خبر داد که در آن شاهزاده بن سلمان به محمد بن نایف، رئیس وقت سازمان اطلاعات گفت می‌خواهم ملک عبدالله را ترور کنم، من یک انگشتر سمی از روسیه دارم و کافی است که با او دست بدهم و کار تمام می‌شود.

الجبری با بیان اینکه من انتظار دارم روزی کشته شوم ، ولیعهد سعودی را متهم کرد که در تلاش برای ترور وی تیمی را به کانادا فرستاده و دو فرزندش ساره و عمر را در عربستان بازداشت کرده است.

وی خواهان کمک آمریکا برای آزادی دو فرزندش شد و گفت: من از مردم آمریکا و دولت آن درخواست می‌کنم تا در نجات فرزندانم به من کمک کنند و زندگی آنها را بازگردانند.

سعد الجبری پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن 2017 معاون «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان و همچنین ریاست سازمان اطلاعات سعودی بود. الجبری (61 ساله) دارای مدرک دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه «ادینبورو» اسکاتلند، عضو سابق کابینه و افسر رابط سرویس اطلاعاتی سعودی با سرویس‌های اطلاعاتی غربی مانند ام آی انگلیس بوده است.

انتهای پیام/