شهر خبر

آنچه باید از کاردرمانی بدانید/ این افراد از کاردرمانی غافل نشوند

آنچه باید از کاردرمانی بدانید/ این افراد از کاردرمانی غافل نشوند

هر ساله، کشورهای مختلف در تاریخ ۲۷ اکتبر "روز جهانی کار درمانی" را گرامی می دارند. کار درمانی (Occupational Therapy) می تواند برای افرادی که درد، مصدومیت و آسیب، بیماری یا ناتوانی داشته و از آن رنج می برند به طوری که انجام وظایف شغلی یا تکالیف مدرسه، مراقبت از خود، انجام کارهای خانه، حرکت کردن و جابجایی یا شرکت در فعالیت‌ها را برایشان دشوار می‌کند، مفید و موثر باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، کاردرمانی (OT) به افراد در سازگاری بیشتر با محیط زندگیشان کمک می کند. این درمان می تواند به افراد در انجام فعالیت های مختلف که در مدرسه، محل کار یا منزل با مشکل در انجام آنها روبرو هستند نیز کمک کند. همچنین افراد در صورت نیاز خواهند آموخت که چگونه از ابزارها استفاده کنند.

به گزارش "وِب ام دی"، یک متخصص بهداشت به نام "کاردرمانگر" می تواند راه هایی برای تغییر حرکات افراد ارائه داده تا آن ها بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند، از خود مراقبت کرده، وظایف خود را در خانه انجام داده، ورزش کنند یا فعال باشند.

همچنین یک کاردرمانگر می تواند به افراد در جهت تسهیل انجام فعالیت هایی از جمله غذا خوردن بدون کمک دیگران، شرکت کردن در فعالیت های اوقات فراغت، انجام کارهای اداری، حمام کردن و لباس پوشیدن، نظافت منزل و شتشوی لباس ها که ممکن است انجام آن ها برای این افراد دشوار باشد نیز کمک کند.

کاردرمانگران با افراد در رده های سنی مختلف از نوزادان نارس گرفته تا خردسالان، بزرگسالان در میانسالی و سالمندان کار می کنند.

به طور خلاصه، یک کاردرمانگر بر نحوه انجام هر نوع فعالیت توسط مراجعینش نظارت کرده و سپس طرحی را به افراد به منظور آسان تر شدن انجام فعالیت ها و کاهش دشواری در انجام آنها، ارائه می کند.

چه کسانی به کاردرمانی نیاز دارند؟

تقریباً هر کسی که برای انجام هر نوع فعالیتی با دشواری و سختی روبروست، ممکن است به کار درمانی نیاز داشته باشد.

افرادی که یکی از مشکلات سلامتی ذیل را دارند می توانند با پرسش از پزشک خود از نیاز مراجعه به یک کاردرمانگر به منظور حل مشکلاتشان اطمینان حاصل نمایند:

*التهاب مفصل (آرتریت) و درد مزمن 
*سکته مغزی
*آسیب مغزی
*جراحی تعویض مفصل
*آسیب طناب نخاعی
*دید کم
*بیماری آلزایمر
* عدم تعادل مناسب
*سرطان
*دیابت
*ام اس
*فلج مغزی
*مشکلات سلامت روان یا مشکلات رفتاری

همچنین کار درمانی می تواند به کودکان دارای اختلال های مادرزادی، اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD)، آرتریت جوانان، اوتیسم، مصدومیت ها و آسیب های جدی یا سوختگی نیز کمک کند.
منبع: ایسنا