شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمند

گرامیداشت مقام هنری رضا رویگری / از منصور حلاج تا ناگهان هذا حبیب‌الله


گرامیداشت مقام هنری رضا رویگری / از منصور حلاج تا ناگهان هذا حبیب‌الله

مراسم بزرگداشت رضا رویگری بازیگر و خواننده کشورمان روز گذشته و با حضور اهالی هنر و علاقه‌مندان به این هنرمند برجسته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رضا رویگری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که روزهای دشواری را در بستر بیماری می‌گذراند، مورد تجلیلِ قرار گرفت. برای گرامی‌داشتِ جایگاه این هنرمندِ شناخته شده کشورمان،‌ روز گذشته سه‌شنبه چهارم آبان 1400 مراسمی با حضور برخی از چهره‌های هنری کشورمان در مرکز هروی سنتر برگزار شد.

 

این مراسم با اجرای سالار عقیلی همراه بود. عقیلی که از مهمانان ویژه‌ی این مراسم بود، دو قطعه از آثارش را برای شروع این برنامه به مخاطبانِ حاضر در سالن تقدیم کرد.

موسیقی , سینما , نمایش ,

از منصور حلاج تا ناگهان هذا حبیب‌الله

سپس محمدعلی نجفی رئیس هیات مدیره خانه سینما روی صحنه آمد و گفت: من به عنوان رئیس هیات مدیره خانه سینما از همه شما سپاسگذارم که به این مراسم تشریف آوردید. نیم قرن قبل و در سال 1349 که دانشجو بودم و مشتاق نمایش و سینما، شنیدم که خانم خجسته کیا نمایشی مذهبی را اجرا خواهد کرد. با اشتیاق به دیدن این نمایش رفتم که نامش «عبادتی بر زندگی منصور حلاج» بود. اولین بار رضا رویگری جوان را آنجا دیدم که با صدایی رسا منطق الطیر حلاج را می‌خواند. گفتند او از بچه‌های تجریش است. خانم خجسته‌کیا یکی از برجسته‌ترین هنرمندان ایران است و ایشان ارادت ویژه‌ای به رضا رویگری داشت.

وی ادامه داد: چند سال بعد در کارگاه نمایش، «گلدونه خانم» را با بازی رضا رویگری دیدم. این دو نمایشنامه مُدرن بودند. نمایش‌هایی که بازیگران روح و جسمشان را توامان در مقابل تماشاگران به نمایش می‌گذاشتند. در ادامه «مش رحیم» را دیدم. در نمایش «ناگهان هذا حبیب‌الله، مات فی حب الله، هذا قتیل‌الله، مات بسیف الله» نوشته‌ی عباس نعلبندیان بود که باز هم رضا رویگری در آن بازی می‌کرد؛ رویگری در این نمایش سوره الرحمان را با صدایی زیبا و جذاب می‌خواند.

رئیس هیات مدیره خانه سینما گفت: رضا رویگری در تمام این سال‌ها با تمام وجودش هنر و بازیگری را تجربه کرده است. امیدوارم سایه رضا رویگری همچنان بر سر ما باشد.

برای رویگری مباحث مالی آخرین بحث بود

محسن شایانفر تهیه کننده حوزه سینما دیگر سخنران این مراسم بود. شایانفر در صحبت‌هایش گفت: خوانندگی‌اش را شنیده بودیم و در بازیگری هم بهترین بود. در نمایش حلاج بیشتر رضا رویگری را شناختم.
بسیار بازیگر خوش قدم و فروتنی بود. در سینمایی ماه عسل دنبال رضا رویگری بودم. شب فیلمنامه را به او دادم و خواند و فردا صبح سر ضبط رفتیم. او سوپراستار بود، اما ارتباط گرفتن با او خیلی راحت شکل می‌گرفت. در شکل‌گیری همکاری‌ها، مسائل مالی آخرین بحث بود.

در ادامه فیلمی برای حاضران پخش شد که حاصل گفت‌وگوی کیهان ملکی با رضا رویگری و همسرش بود.

در بخش دیگری از این مراسم، باز هم سالار عقیلی به اجرای آهنگی دیگر پرداخت.

انتهای پیام/