شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مخالفت#عراق

نماینده سابق پارلمان عراق:

مخالفت کمیساریای انتخابات با شمارش دستی آراء سؤال‌برانگیز است

مخالفت کمیساریای انتخابات با شمارش دستی آراء سؤال‌برانگیز است

یک نماینده سابق پارلمان عراق در سخنانی گفت: اینکه کمیساریای عالی انتخابات عراق شمارش دستی آراء را نمی‌پذیرد، سؤال برانگیز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «امل عطیه» نماینده سابق پارلمان عراق سخنانی را در خصوص نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور مطرح کرد. وی گفت: آنچه که باعث اعتراضات مردمی شده است این است که مردم تصور می کنند آرائشان به سرقت رفته است.

بر اساس این گزارش، این نماینده سابق پارلمان عراق افزود: تنها راه حل اختلافات میان موافقان و مخالفان نتایج نهایی انتخابات پارلمانی، شمارش دستی آراء است. مخالفت کمیساریای عالی انتخابات با این مسأله سؤال برانگیز است.

این سخنان پس از آن مطرح شد که کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که بازشماری دستی آراء انتخاباتی را نمی پذیرد اما به دلیل برخی شکایات و اعتراضات، از مجموع تمامی حوزه های اخذ رأی، بازشماری دستی ۲ هزار حوزه را در دستور کار خود قرار می دهد.

پیشتر جناح‌های معترض به نتایج انتخابات در جلسه‌ای که در منزل «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون تشکیل دادند، بار دیگر خواستار شمارش دستی آرا شدند.

سران احزاب و ائتلاف‌های دولت قانون، النصر، جریان حکمت ملی و سایر جناح‌های عضو اتاق هماهنگی احزاب شیعی در کنار ائتلاف عزم به ریاست «خمیس الخنجر» و اتحادیه ملی کردستان به نتایج انتخابات معترض و خواستار شمارش آرا به صورت دستی هستند. این احزاب از «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق خواسته‌اند که مستقیما به مسأله ورود کند و اجازه ندهد کشور به سمت وضعیت خطرناک‌تری پیش برود.

اخیراً شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای مداخله جویانه اعلام کرد که صحت انتخابات عراق مورد تأیید این شورا است! «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر نیز از بیانیه شورای امنیت استقبال کرد. این بیانیه با اعتراض بسیاری از گروه‌های عراقی مواجه شده است.