شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس

نماینده مستقل مجلس: مجلس ضعف دارد اما.../ سکوت نکرده ایم

کدخبر: 450297
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی گفت: من مستقل و پیرو ولایت و انقلاب هستم. هیچ وقت کسی به ما نگفته است که نطق نکنید، باید دغدغه مردم بررسی شود. نگاه مجلس بیشتر به سمت دغدغه های مردم، مشارکت و هدفمند کردن برنامه ها و ... رفته است و در نتیجه به جای نطق آتشین، باید به کار چسبید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو،  تشکیل مجلس اصولگرا؛ پیش بینی بود که در روزهای قبل از انتخابات ۹۸ هم احتمال آن می رفت، هرچند هیچ کس تا این حد یکدست بودن پارلمان را پیش‌بینی نمی‌کرد اما با رد صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای اصلاح طلب، پارلمان دست‌چین شده یازدهم روی کار آمد. پارلمانی که شاهد حضور اندک اصلاح طلبان و مستقلینی است که روزه سکوت پیشه کردند و در این دو سال ظهور و بروز پررنگی نداشته اند.

سکوتی که از سوی حسین حسین زاده، نماینده مردم لارستان رد می شود و می گوید:« من مستقل و پیرو ولایت و انقلاب هستم. هیچ وقت کسی به ما نگفته است که نطق نکنید، باید دغدغه مردم بررسی شود و به جای نطق آتشین، باید به کار چسبید.»

او همچنین در واکنش به آغاز انتقادات اصولگرایان از مجلس یازدهم و غیرمتخصص دانستن برخی نمایندگان می گوید:«من نمی گویم این مجلس ضعف ندارد اما به لحاظ تخصص بسیار خوب درجه بندی شده است.»

مشروح  حسین حسین زاده، نماینده مردم لارستان را در ادامه بخوانید؛

آقای حسین زاده، شما در دو سالی که از عمر مجلس می گذرد، فضا را چطور دیدید؟

مجلس یک  فضای یکدستی در قالب جوانان انقلابی دارد. در این چند وقت اخیر که مشکلات معیشتی مردم بیشتر شده است، انتظارات مردم بالاتر رفته است و خوشبختانه آقای قالیباف هم فضا را به خوبی مدیریت کردند.

البته اختلافات سلیقه ای سیاسی همیشه وجود داشته و باید هم وجود داشته باشد. وجود این اختلافات سلیقه ای برای رشد و توسعه یک سازمان خوب است اما فضای مجلس یک فضای یکدست، انقلابی و جهادی است.

مجلس آزاد است، سکوت نکرده ایم

با توجه به طیف بندی هایی که در مجلس وجود دارد، مانند پایداری ها و احمدی نژادی ها؛ کدام طیف تسلط و نفوذ بیشتری روی نمایندگان دارد؟

ما هم تصور و ذهنیتمان بر همین اساس بود اما مصلحت نظام و مردم در نظر گرفته می شود. ممکن است که وابستگی های سیاسی در مجلس باشد اما انصافا در فضای نظارتی و قانون گذاری این موضوع وجود ندارد.

 آقای حسین زاده، شما به عنوان یک مستقل، این گلایه را که اصلاح طلبان و مستقلان مجلس سکوت کردند را می پذیرید؟

ممکن است که این موضوع بحث مدیریتی آن طیف باشد اما سکوت نیست. مجلس آزاد است.

قالیباف با بزرگان مشورت می کند

اظهارنظری، نطق و فعالیت خاصی دیده و شنیده نمی شود.

من مستقل و پیرو ولایت و انقلاب هستم. هیچ وقت کسی به ما نگفته است که نطق نکنید، باید دغدغه مردم بررسی شود. نگاه مجلس بیشتر به سمت دغدغه های مردم، مشارکت و هدفمند کردن برنامه ها و ... رفته است و در نتیجه به جای نطق آتشین، باید به کار چسبید. انصافا آقای قالیباف هیچ وقت هیچ مشکلی نداشتند و در صورت بروز اختلاف سلیقه با بزرگان مشورت می کنند.

 چقدر مستقلین و اصلاح طلبان در معاملات پارلمانی نقش دارند؟

همانقدری که بقیه افراد نقش دارند. برخلاف دوره های قبل که تیپ چپ یا راست بوده است، این دوره اینگونه نیست و یک جلسه هم نبوده است که افراد در این تیپ ها باشند بلکه همه مستقل هستند. من تا به الآن در مجلس دسته بندی ندیده ام و همه پای کار هستند.

مجلس ضعف دارد اما...

برخی اصولگرایان اخیرا منتقد شده و معتقدند که که مجلس یازدهم ضعیف بوده و نمایندگان تخصصی ندارد، شما این موضع  را می پذیرید؟

طبیعتا هر شخصی یک تخصصی دارد و برای اولین بار کمیسیون ها براساس تخصص رتبه بندی شدند و اعضا آن را انتخاب کردند. من فکر می کنم که مجلس در هر کمیسیون افراد متخصص آن را دارد. به طور مثال، من عضو کمیسیون انرژی هستم. در این کمیسیون افراد متخصصی نقش آفرینی می کنید و دوره های قبل به این صورت نبود. رئیس کمیسیون فعلی که سابقه ریاست این کمیسیون را در کارنامه دارد، مکررا گفته است که در دوره های گذشته کمیسیون انرژی این گونه نبوده است.

گاهی یک کمیسیونی طالب زیادی دارد اما در این دوره اینگونه نبوده و بر اساس مدرک و تجربه تقسیم بندی کردند. من نمی گویم این مجلس ضعف ندارد اما به لحاظ تخصص بسیار خوب درجه بندی شده است.