شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#قیمت
بازار جهانی در روزی که گذشت

پیش بینی آینده قیمت طلا/جهت قیمت بیت کوین در کوتاه مدت

کدخبر: 450247
اقتصادنیوز : در روزی که گذشت قیمت طلا نتوانست همچنان پناهگاه امن برای سرمایه گذاران باشد.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز،جریان افزایشی بازار طلا که به حرکت گاوی تعبیر می شوند سعی می‌کنند این فلز گرانبها را در سطح 1800 دلاری نگه دارند و آن را تا حدی بالاتر ببرند، اما سخت‌تر از آنچه تصور می‌شد، پیش می رود.

یک روز پس از بازگشت به سطحی که در اواسط سپتامبر(شهریور) رها کرد، طلا علیرغم تداوم ضعف در بازدهی خزانه داری آمریکا - پادزهر اصلی آن - در قلمرو 1700 دلاری خود بازگشت.

این حرکت حتی قبل از رکوردهای جدید در وال استریت در روز سه شنبه برای هر سه شاخص سهام اصلی آمریکا - S&P 500، Dow  و Nasdaq رخ داد، زیرا شرکت های آمریکایی از بانکداری تا مراقبت های بهداشتی، خودرو، فناوری و سرگرمی درآمدهای پرفروش سه ماهه سوم را گزارش کردند. طلا به طور دقیق در نوسان سهام ذوب نشد.

با این حال، ایجاد پناهگاه های امن در روزی که چنین افزایش ریسکی وجود داشت، به طور قابل درک دشوار بود.

اد مویا، سرپرست تحقیقات آمریکا در پلتفرم تجارت آنلاین  OANDA، خاطرنشان کرد: «بیش از یک چهارم راه در این فصل درآمد و بیش از 80 درصد از شرکت‌های S&P 500 درآمدی بالاتر از انتظارات را به دست آورده‌اند. طلا ممکن است در کوتاه‌مدت با مشکل مواجه شود، زیرا ریسک‌پذیری به شدت رو به افزایش است و بیشتر اخبار تورم ارائه شده‌اند.»

فعال ترین قرارداد آتی طلای آمریکا در دسامبر(دی) ، با 13.40 دلار یا 0.7 درصد کاهش به 1793.40 دلار در هر اونس رسید. فقط یک روز قبل، در 1806.80 دلار قرار گرفت، این اولین باری است که تا این حد بالاتر از سطح 1800 دلار بود.

مویا گفت که طلا ممکن است مقاومت بیشتری پیدا کند زیرا دلار می‌تواند در نتیجه کاهش نرخ یورو ناشی از تصمیم روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا افزایش یابد.

او افزود: «طلا در حال تشکیل محدوده‌ای است که قیمت‌ها به طور احتمالی برای مدتی دیگر تا سطح 1800 دلار معامله خواهند شد.»

gold

آینده صعودی برای بیت کوین

بیت‌کوین در طول روز به سمتی حرکت می‌کند که از ۶۳هزار دلار رد شد. در زمان انتشار، قیمت بیت کوین با ۶۲ هزار و ۲۱۲ دلار با سود 1 درصد در نمودار هفتگی معامله می شود.

با این حال، بیت کوین می تواند در کوتاه مدت شاهد اقداماتی باشد. ارز دیجیتال معیار به دلیل افزایش تقاضای سازمانی و راه اندازی اولین ETF های مرتبط با بیت کوین در آمریکا افزایش یافته است.

coindesk-BTC-chart-2021-10-26