شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#بنزین

فعال‌سازی سوخت‌گیری آفلاین در پمپ‌ بنزین‌ها/عرضه بنزین آزاد در ۱۵ جایگاه تهران فعال شد

فعال‌سازی سوخت‌گیری آفلاین در پمپ‌ بنزین‌ها/عرضه بنزین آزاد در ۱۵ جایگاه تهران فعال شد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر ۱۵ جایگاه سوخت در تهران برای ارائه بنزین با نرخ آزاد فعال شده است که در مابقی شهرها نیز این پمپ‌بنزین‌ها در حال فعال شدن و عرضه سوخت فعلا با نرخ آزاد است.

جلیل سالاری‌ با اشاره به مشکل عرضه سوخت در جایگاه‌ها بیان کرد: این مشکل در کل کشور فراگیر است و محدود به شهر تهران نیست.

وی ادامه داد: مشکل فنی بدین صورت ایجاد شد که تحت تاثیر مشکل نرم‌افزاری در کامپیوترهای داخل جایگاه ارتباط آنها با ترمینال ارتباطی که کارت سوخت در آن کشیده میشود قطع شد، سپس ارتباط مودم‌های هر جایگاه نیز با مودم مرکزی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی قطع می‌شود.

سالاری ادامه داد: در حال حاضر با پیگیری‌های ما، مشکل نرم‌افزاری کامپیوترها حل شد است و کامپیوترهای جایگاه‌های سوخت به ترمینال وصل شده‌اند، حال داریم موضوع اتصال مودم‌های جایگاه با مودم مرکزی را حل می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: تیم فنی و پشتیبانی پالایش و پخش به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا مسیر سوخت‌گیری آفلاین را به صورت دستی فراهم کنند. بدین صورت دیگر نیازی به کارت سوخت برای سوخت‌گیری نیست و بنزین با نرخ آزاد در جایگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 15 جایگاه سوخت در تهران برای ارائه بنزین با نرخ آزاد فعال شده‌اند که در مابقی شهرها نیز این رقم در همین حدود است، مثلا در اردبیل 14 جایگاه فعال شده است.

سالاری گفت: با توجه به اینکه فعال شدن جایگاه نیازمند حضور و مراجعه تیم فنی وزارت نفت است، امکان عرضه بنزین با نرخ آزاد در همه جایگاه‌های سراسر کشور تا چند ساعت طول خواهد کشید و‌ به زودی این امکان برای همه جایگاه‌ها فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: به موازات مشکل ارتباط مودم جایگاه‌‌ها با مودم مرکزی نیز در حال رفع است و فعلا یک تست موفق برای اتصال داشته‌ایم، به طور کلی از سه مرحله اتصال جایگاه‌ها به سیستم دو مرحله به طور کامل انجام شده است و در صورت موفقیت مرحله سوم جایگاه‌ها همانند روال سابق فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/