شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حیوانات#فضای مجازی#خرید و فروش

کاهش ۱۲ درصدی خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی پس از جرم‌انگاری


کاهش 12 درصدی خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی پس از جرم‌انگاری

خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی پس از  گذشت شش ماه از قرار گرفتن این مورد در فهرست کارگروه مصادیق مجرمانه ۱۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم, پس از پیگیری های سازمان محیط زیست و قرار گرفتن تخلفات محیط زیستی در فهرست کارگروه مصادیق مجرمانه فضای مجازی و ممنوعیت ثبت این آگهی ها, آمار خرید و فروش حیوانات و تاکسیدرمی و لوازم جانبی آن کاهش یافته است.

به گفته مدیر تضمین کیفیت سایت نیازمندی‌های رایگان آمارها نشان می‌دهد خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی 12 درصد کاهش یافته است.

به دنبال این مصوبه سایت‌های خرید و فروش کالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف جلوگیری از نابودی و انقراض گونه‌های مختلف و تلاش برای حفظ محیط زیست، لیست حیواناتی که به حیات وحش تعلق دارند را از آگهی‌های خود حذف کردند.

بنا بر این گزارش، در صد و بیست و سومین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (30 فروردین 1400) موضوع ممنوعیت عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها از طریق فضای مجازی مطرح و چنین اقداماتی مصداق اقدام مجرمانه معرفی شد.

بر اساس این مصوبه , 128گونه جانوری در فهرست ممنوعیت خرید و فروش قرار گرفته اند که در این زمینه آموزش‌های لازم به کارشناسان سایت‌ها داده شده و در صورت دیده شدن, آگهی حذف خواهد شد.

فهرست این 128 گونه در ذیل آمده است:

انتهای پیام/