به گزارش برنا، معترضان که یکی از شاخه‌های گروه موسوم به «قیام علیه انقراض» بشمار می‌روند حدود ساعت ۶ صبح (به وقت محلی) از ضلع شرقی ساختمان وزارت کشور در خیابان مارشام بالا رفتند. این عملیات حدود ۲ ساعت و نیم طول کشید تا آن‌ها توانستند ساختمان را فتح کنند و پارچه نوشته‌ای را به نمایش بگذارند که در آن از رهبران جهان خواسته شده تا نسبت به کاهش گازهای کربنی توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند.

 نیروهای پلیس حدود ساعت ۹ در محل حاضر شدند و با استفاده از بلندبگوی دستی از معترضان خواستند از ساختمان پایین آیند. یک افسر پلیس لندن به خبرنگاران گفت که معترضان با هدف تهدید و اخلال در فعالیت‌های وزارت کشور به حریم این وزارت‌خانه تجاوز کرده‌اند. وی یادآور شد که آن‌ها طبق حکم دادگاه تا سه ماه از نزدیک شدن به ساختمان وزارت کشور منع هستند.

یکی از معترضان به شبکه خبری اسکای گفت: ما در استانه اجلاس آب و هوایی از رهبران جهان می‌خواهیم تا برای حفظ سیاره زمین بیدار شوند. ما از برگزاری این اعتراضات لذت نمی‌بریم، اما ناگزیر هستیم. چون اگر اقدامی صورت ندهیم دولت کاری انجام نخواهد داد.

معترضان در این حرکت اعتراضی همچنین جزواتی را توزیع می‌کردند که نوشته بود شرکت‌های پروتئینی و لبنیات یکی از تولید کنندگان عمده گازهای کربنی در جهان هستند. این درحالیست که ماهی‌گیری نیز به گفته آن‌ها اکوسیستم اقیانوس‌ها را نابود کرده است. در این جزوه آمده است رهبران جهان که قرار است از هفته آینده در گلاسکو گردهم آیند نمی‌توانند اهداف زیست محیطی را بدون پرداختن به مساله سیستم غذایی محقق سازند.

انگلیس هفته اینده میزبان اجلاس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی در گلاسکو است. این نشست با حضور سران و نمایندگان ارشد کشورهای جهان برگزار خواهد شد تا درباره راه‌کارهای عملی جلوگیری از گرمایش زمین، بحث و تبادل نظر کنند.