شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ایران خودرو#جدید

تصاویر محصول جدید ایران خودرو منتشر شد!

گروه صنعتی ایران خودرو تولید کراس اووری حاصل پروژه K۱۲۵ را در دست دارد که تا امروز فقط حدس و گمان هایی در خصوص آن وجود داشت، حالا تصاویری از طراحی ظاهری این خودرو برای وزیر صمت و نمایندگان مجلس نمایش داده شده است.

محصول پروژه K۱۲۵ در اصل خودرویی با نشان اختصاصی ایکو IKCO است که سدان تارا به عنوان نخستین خودروی آن معرفی و به بازار عرضه شده است و در کل سه سگمنت را در بر می گیرد.

نخستین محصول نشان ایکو همان محصول پروژه K۱۳۲ بود که در زمان رونمایی، "تارا" نام گرفت و در شب میلاد حضرت محمد(ص) نیز خط تولید انبوه نمونه اتوماتیک آن نیز با تیراژ تولید ۱۰ دستگاه در روز افتتاح شد.

دومین محصول این پلتفرم اختصاصی نیز کراس اوور پروژه K۱۲۵ است که تصاویری رسمی از طراحی ظاهری آن منتشر شده است و سومین محصول نیز یک خودروی هاچ بک کم مصرف تحت پروژه K۱۲۱ است که تاکنون اطلاعاتی از آن اعلام نشده است.

تولید محصولات با نشان اختصاصی IKCO با قرارداد پیشین ایران خودرو با گروه PSA و اجازه استفاده از پلتفرم PF۱ برای ایران خودرو مهیا شد اما با بروز مشکلات بعدی، مهندسان ایران خودرو تغییراتی بر روی این پلتفرم اعمال کردند.

از دل تغییرات ایران خودرو، پلتفرم اختصاصی ایران خودرو متولد شد که محصولات پروژه K بر روی آن تولید می شود.

هر چند تا امروز درباره مشخصات فنی این خودرو اطلاعات رسمی منتشر نشده است اما می توان گفت که محصول پروژه K۱۲۵ با پیشرانه TC۷ پلاس و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. این پیشرانه حداکثر توان استاندارد ۱۷۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید کند. پیشرانه TC۷ پلاس ۱۶۴۶ سی سی حجم دارد و در اصل همان نسخه ارتقا داده شده از TC۷ یا EF۷ پلاس است.

هر چند برخی منابع تولید کراس اوور K۱۲۵ با گیربکس اتومات را مطرح کرده اند اما احتمال تولید خودرو با گیربکس دستی و پیشرانه TU۵ همچون تارا نیز دور از ذهن نخواهد بود.

محصول-جدید-ایران-خودرو