به گزارش برنا از روابط عمومی وزارت دفاع، دکتر تقی زاده در این جلسه با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله الوارف) در راستای مانع زدایی ها و برنامه های پیشنهادی  وزیر دفاع، بر توسعه علوم و فناوری و تقویت دانشگاه  به عنوان یک برنامه توسعه ای کوتاه مدت تأکید کرد و گفت: در این راه ثروت سازی و خودکفایی به همراه سازماندهی مناسب با رویکرد توسعه و انبساط و رفع موانع تولید در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با بیان این نکته که رویکرد جدید دانشگاه، نوانگاری توسعه فیزیکی دانشگاه و کاربردی تر شدن آن همراه با انرژی و کار مضاعف است افزود: با انتخاب استراتژی هجوم، ثروت سازی می کنیم و لازمه این امر بالا رفتن سرعت نهادهای تصمیم گیر است. در نگاه جدید ما مرکز نداریم، یک دانشگاه در چند شهر داریم که تصمیم ها باید سریع اتخاذ و منعکس شود.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر با اشاره به طرح تحول دانشگاه ادامه داد: این طرح که با همکاری مجتمع دانشگاهی مدیریت، پیگیری و اجرا خواهد شد، تحول باید به گونه ای باشد که نیازها و انتظارات همه ذی نفعان کلیدی دانشگاه را پوشش دهد و چشم انداز مطلوبی از آینده ارائه کند.

وی لازمه تسریع در اجرای مطلوب این طرح تحول را  مشارکت همه واحدهای اصلی و مسئولین دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: الگوهای تحولی دانشگاه های برتر برای پیاده سازی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیازمند متناسب سازی است و رفع تضاد منافع در تدوین طرح تحول دانشگاه، جهش محوری و جریان سازی می بایست در دستور کار قرارگیرد.

دکتر تقی زاده در پایان، طرح تحول را یک استراتژی خواند که باید به اهداف کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت آن توجه شود. وی با بیان این نکته که در این طرح تحول مجتمع های دانشگاهی نباید با یکدیگر مقایسه شوند؛  بر تحقق مرجعیت علمی دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید در یک بازه کوتاه مدت خودمان این تحول را در دانشگاه احساس کنیم.

گفتنی است ارتباط با تمامی مراکز صنعتی، عقد قرارداد و فراهم آوری فضا و توسعه حضور در سازمانهای صنعتی به منظور رفع گلوگاه های وزارت دفاع، توسعه دفاتر و آزمایشگاه ها و توجه ویژه به پژوهشگران و محققان در دانشگاه از دیگر اهداف مهم و رویکرد جدید دانشگاه عنوان شد.