به گزارش برنا، طی فراخوان این جشنواره که در مهرماه از سوی فرهنگسرای ارسباران و مسجد متقین محله صدر تهران اعلام شد بیش از ۹۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از مجموع ۷۰۰ اثر در بخش داخلی و ۱۵۰ اثر در بخش بین‌الملل ۲۰ منتخب، معرفی و تقدیر می‌شوند.

چهارمین دوره از سوگواره هنری اربعین علاوه بر استقبال خوبی که از سراسر کشور به ویژه مناطق و روستاهای محروم صورت گرفت، با ترجمه و انتشار فراخوان به زبان عربی در شبکه‌های اجتماعی و پخش پوستر فراخوان در پیاده روی اربعین امسال، با استقبالی چشمگیر در بخش بین المللی هم مواجه شده است.

چنانکه با مدد و عنایت حضرت سیدالشهداء(ع) نزدیک به 150 اثر در بخش بین الملل از کشورهای عراق، کویت، عربستان به ویژه بخش شیعه‌نشین قطیف، روسیه و نیز آفریقا به سوگواره ارسال شده است.

 که این مهم علاوه بر اعلام در رسانه‌های رسمی، با تبلیغات مردمی و تلاش و جذب مشارکت جوانان و نوجوانان مسجد متقین در فضای مجازی رخ داده است.

 700 اثر داخلی شامل همه رشته ها یعنی متون ادبی، شعر و دلنوشته، فیلم کوتاه، عکس، نماهنگ، پادکست و بخش  کودکان می شود و بخش بین الملل فقط به عکس اختصاص دارد.

همچنین آثار ارسالی در پنج بخش و با حضور داوران ممتاز ارزیابی شده است، که در رشته شعر استاد احمد بابایی، شاعر نام‌آشنا و انقلابی و خانم ها نانی‌زاد و رجایی از شعرا و نویسندگان این حوزه، در رشته دل‌نوشته خانم پناهی، نویسنده کتاب های دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با همراهی خانم ها ارسلانی و خدابخشی از اساتید ادبیات، در رشته فیلم و عکس (بخش داخلی) آقایان، دادخواه، استاد فلسفه هنر، رحیمی، تهیه کننده صداوسیما، میرزایی، مدیرکل فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری و اصغر کشانی، منتقد سینما و روزنامه نگار و در بخش بین الملل استادان مجربی چون سعید محمودی ازناوه، خدایی و جواد علیزاده قضاوت آثار را بر عهده داشته‌اند.

علاوه بر این، 47 نفر از کودکان و نوجوانان در سوگواره شرکت کرده‌اند که از تمامی این عزیزان تقدیر به عمل خواهد آمد.

این آئین پنجشنبه، 6 آبان از ساعت 15 و 30 دقیقه در سالن همایش های فرهنگسرای ارسباران با حضور میهمانانی همچون محمود شالوئی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، حجت الاسلام دکتر احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، علی فروزانفر، رئیس حوزه هنری و ... برگزار می شود.