شهر خبر

با انتقاد از سخنان وزیر دفاع آلمان؛

زاخارووا: وزارت دفاع آلمان اظهارات غیرقبولی مطرح کرده است

زاخارووا: وزارت دفاع آلمان اظهارات غیرقبولی مطرح کرده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آلمان مبنی بر ضرورت آمادگی ناتو برای استفاده از سلاح هسته ای جهت مهار مسکو، این سخنان را کاملا بی اعتبار ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر دفاع آلمان در قبال مسکو، آنها را کاملا غیرقابل قبول خواند.

زاخارووا در همین رابطه گفت: رئیس وزارت دفاع جمهوری فدرال آلمان اظهارات کاملا غیر قابل قبولی درباره مهار روسیه و احتمال استفاده از تسلیحات هسته ای را مطرح کرده است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حالی بیان شده است که پیشتر «آنگرت کرامپ-کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان اعلام کرده بود که ناتو باید آماده باشد روسیه را با سلاح ‌های هسته‌ ای مهار و از هرگونه نقض حریم هوایی بر فراز کشورهای بالتیک و اطراف دریای سیاه جلوگیری کند.

وزارت دفاع روسیه نیز روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وابسته نظامی آلمان در ارتباط با اظهارات اخیر وزیر دفاع این کشور درباره بازدارندگی هسته ای روسیه احضار شد و یادداشت اعتراض آمیزی در این خصوص تحویل وی گردید.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در همین رابطه در روز شنبه هفته جاری به اظهارات وزیر دفاع آلمان در مورد ضرورت مهار روسیه با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای پاسخ داد.

وزیر دفاع روسیه در این خصوص گفت: در ارتباط با درخواست ها برای مهار نظامی روسیه، ناتو دائما نیروهای خود را به مرزهای ما می کشاند. وزیر دفاع آلمان باید به خوبی بداند که این امر چه سرانجامی برای آلمان و اروپا خواهد داشت. امنیت در اروپا به صورت عمومی و در صورتی است که منافع روسیه نقض نشود اما ناتو امروز برای گفتگوی برابر آماده نیست. علاوه بر این، اجرای برنامه مهار توسط ناتو در افغانستان به یک فاجعه ختم شد که در پی آن اکنون تمام جهان درگیر آن است.

شویگو پیشتر نیز در سخنانی اعلام کرده بود که افزایش بالقوه حضور نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه و بلاروس باعث نگرانی جدی شده است.