شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#آلودگی هوا#پارکینگ#پلیس راهور

تهران در خیلی مقاطع تبدیل به پارکینگ شده است/ نباید برای رفع آلودگی هوا به دنبال وزش باد باشیم


تهران در خیلی مقاطع تبدیل به پارکینگ شده است/ نباید برای رفع آلودگی هوا به دنبال وزش باد باشیم

رئیس‌ پلیس راهور تهران با بیان اینکه تهران در خیلی از مقاطع تبدیل به پارکینگ شده، گفت: حمل‌و‌نقل عمومی، پار‌کینگ‌ها و هزینه‌های آن، کاهش سفرهای ضروری، حمل‌و‌نقل عمومی در مجموع یک بسته است که باید در تمام این موارد برای کاهش ترافیک اقدامات انجام شود.

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار محمد حسین حمیدی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به جلسه پلیس راهور با اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره موضوع آلودگی هوا، اظهار کرد: قانون هوای پاک نیاز به بازنگری دارد.

رئیس پلیس راهور‌ تهران افزود: بخش عمده آلودگی هوا مربوط به حمل و نقل عمومی تهران است، حمل و نقل عمومی تهران فرسوده و از لحاظ تعداد کم است.

وی با بیان اینکه هر موتورسیکلت سه برابر خودرو، آلودگی هوا ایجاد می‌کند، بیان کرد: معضلات مربوط به آلودگی هوا و راهکارهای حل آن در جلسه روز گذشته تببین شد.

این مقام انتظامی‌ تصریح کرد: می‌توانیم با برنامه‌‌ریزی معضل آلودگی هوا را حل کنیم‌ و نباید تنها به این فکر باشیم که با وزش باد آلودگی هوا رفع شود.

حمیدی در تشریح وضعیت ترافیک تهران نیز گفت: اندک اندک در حال بازگشت به شرایط پیش از کرونا هستیم اما هنوز به زمان اوج ترافیک‌ نرسیده‌ایم.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: شاهد افزایش 37 درصدی تردد وسایل نقلیه شخصی و کاهش 33 درصدی استفاده از وسایل نقلیه عمومی نسبت به ایام پیش از کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل و شرایط واکسیناسیون می‌تواند باعث افزایش استفاده مردم از حمل و نقل عمومی شود، عنوان کرد: ترافیک باید از ساعت 10 شب به بعد با توجه به ممنوعیت تردد شبانه خاتمه پیدا کند و اجرای این محدودیت نیز بر افزایش ترافیک شبانه مزید بر علت شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: به ستاد استانی مقابله با کرونا و شورای ترافیک پیشنهاد دادیم که طرح ترافیک به شرایط پیش از کرونا‌ بازگردد یا متناسب با وضع موجود شود.

حمیدی در تشریح تصادفات روی داده در نیمه نخست سال در تهران، گفت: دو سال روند تصادفات در تهران کاهشی بود، در نیمه نخست امسال 275 شهروند تهرانی بر اثر تصادفات جان باختند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، از این تعداد 108 نفر عابرپیاده و 126 نفر موتورسیکلت سوار بودند.

وی با بیان اینکه سفرها و ترددها با موتورسیکلت نسبت به ایام پیش از کرونا 10 تا 15 درصد افزایش داشته است، گفت: خوشبختانه سهم تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت‌سواران نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: 110 هزار موتورسیکلت سوار از سال گذشته در طرح "موتوریار" آموزش میدانی دیدند، در خدمت پلیس و جامعه بودند و به پارکینگ منتقل نشدند، اگر می‌خواستیم با موتورسیکلت مانند خودرو برخورد کنیم، این تعداد موتورسیکلت باید به پارکینگ انتقال می‌یافتند، از این تعداد (110 هزار) شاید تعداد محدودی مجدداً مرتکب تخلف شده باشند و رفتار بیشتر آنها اصلاح شده است.

وی درباره انتقادات مطرح شده به طرح "موتوریار" نیز بیان کرد: از این انتقادات استقبال می‌کنیم اما می‌خواهیم این افراد درباره ساماندهی موتورسیکلت‌سواران طرح عملی ارائه کنند، رفتارها و تناقضات در برخی اظهارات منجر به بی‌اقدامی درباره ساماندهی موتورسیکلت‌سواران شده است، باید در این‌رابطه جمعی فکر کنیم نباید تنها به دنبال رضایت گروه خاصی باشیم اما در هر صورت از پیشنهادات سازنده استقبال می‌کنیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با وجود طرحهای ویژه برای ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی همچنان 50 تا 60 هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها مانده‌اند، بیان کرد: اگر به این برسیم که طرح موتوریار خوب نیست، آن‌ را جمع می‌کنیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین 2 هزار تصادف در تهران روی می‌دهد، گفت: تصادفات در شهر تهران از دهه 90 تاکنون حدود 50 درصد کاهش داشته اما همچنان به این کاهش قانع نیستیم و باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وی، عدم‌ رعایت حق تقدم و توجه به جلو را از بیشترین علل تصادفات تهران ذکر کرد و گفت: اطلاعات‌ طرح‌های ترافیکی خود و مسیرهای حادثه‌خیز را به مسیریاب‌های داخلی داده‌ایم.

حمیدی با بیان اینکه تهران در خیلی از مقاطع تبدیل به پارکینگ شده است، گفت: حمل و نقل عمومی، پار‌کینگ‌ها و هزینه‌های آن، کاهش سفرهای ضروری، حمل و نقل عمومی در مجموع یک بسته است که باید در تمام این موارد برای کاهش ترافیک اقدامات انجام شود.

رئیس‌ پلیس راهور تهران با بیان اینکه بهبود بخشیدن به ترافیک تهران الزاماتی دارد، عنوان کرد: بیشترین تصادفات تهران در معابر بزرگراهی همچون بزرگراه‌ آزادگان و امام علی (ع) روی می‌دهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دولت در ادوار گذشته برای ناوگان حمل و نقل عمومی اعتبار لازم را تخصیص نداد، گفت: به اقداماتمان باید سرعت ببخشیم.

انتهای پیام/