شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#زنگنه

زنگنه و ابتکار، اعضای کابینه روحانی دادگاهی می‌شوند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد که زنگنه و ابتکار به دلیل تشویش اذهان عمومی و خسارت به بیت‌المال به قوه قضاییه معرفی شده‌اند.

ایران

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در  توئیتی نوشت:

در نشست علنی مجلس گزارش ‎کمیسیون اصل نود درباره رسیدگی به تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست پیرامون گزارش ناصحیح درخصوص ‎ بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی قرائت شد.

موضوعی که با ادعای آلودگی بنزین تولیدشده و بحث سرطان‌زا بودن، نگرانی‌های جدی را در سطح جامعه ایجاد نموده بود.

‌اما در همین زمان آقای “بیژن زنگنه و خانم ‎معصومه ابتکار با ارائه داده‌های غلط به رسانه‌ها و نیز در مکاتبات رسمی،بحث آلودگی ریفرمیت دریافتی از پتروشیمی‌ها را مطرح می‌نمایند. و با حذف تولید داخلی، واردات گسترده بنزین غیراستاندارد، از طریق واسطه‌ها آغاز می‌شود!

با عنایت به اینکه مدیران دستگاه اجرایی برابر ‎قانون از اعلام مطالب خلاف واقع و غیرمستند منع شده‌اند؛ آقای زنگنه و خانم ابتکار با نقض این تعهد شرعی، قانونی و اخلاقی باعث تشویش اذهان عمومی، اشتباه محاسباتی و خسارت میلیاردی به بیت‌المال شده و به قوه قضاییه جهت ‎مجازات معرفی شدند.