شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی

برخی در خانه نشسته‌اند و انتظار مربیگری تیم ملی را دارند/ عبداللهی: گلایه‌های میرهاشم حسینی درست است

برخی در خانه نشسته‌اند و انتظار مربیگری تیم ملی را دارند/ عبداللهی: گلایه‌های میرهاشم حسینی درست است

قهرمان پیشین تکواندوی جهان گفت: در مجموع گلایه‌های میرهاشم حسینی درست است و قهرمانان سابق از بچه‌های المپیکی حمایت نکردند.

قهرمان پیشین تکواندوی جهان در خصوص وضعیت ادامه همکاری خود با لبنان گفت: رئیس فدراسیون این کشور درخواست کرده بود که یک ماه به این کشور بروم و کمک‌شان کنم، اما در حال حاضر اصرار به ادامه همکاری دارد. هنوز هیچ صحبتی نداشتم و مذاکره را به عنوان یک سرباز کشور به فدراسیون تکواندوی ایران واگذار کردم. به خاطر تکواندوی ایران تبدیل به فرزاد عبداللهی شدم و مطمئنم فدراسیون هیچ مربی ایرانی را ارزان نمی‌فروشد. اگر شرایط خوب باشد حتماً در لبنان می‌مانم و اگر شرایط بر وفق مراد نباشد، بازخواهم گشت.

 

وی با اشاره به مشکلات بازیکنان لبنان گفت: در لبنان اگر قهرمان المپیک شوید نیز دولت به بازیکنان هیچ پولی نمی‌دهد و این مشکل آنها است. همین موضوع باعث شده که بازیکنان لبنانی مانند ایران انگیزه‌ای برای موفقیت نداشته باشند. تکواندوکاران لبنانی صبح‌ها به دانشگاه یا سر کار می‌روند و تازه از ساعت 7 بعد از ظهر به بعد تمرین می‌کنند. روزی که به لبنان رسیدم از رئیس فدراسیون لبنان پرسیدم که چرا بازیکنان شما هیجانی ندارند. رئیس فدراسیون لبنان خندید و همین دلایل را توضیح داد. در لبنان اصلاً امکان روزی 2 نوبت تمرین نیست.

 

عبداللهی در خصوص کوچ کردن بازیکنان میانه‌ای مانند میرهاشم حسینی در مسابقات گفت: این بچه‌ها برادران کوچکم هستنند. روزی که قهرمان جهان شدم، میرهاشم حسینی 13، 14 ساله بود و من ارشد باشگاه در میانه بودم. هر جا باشم تعصب این بچه‌ها را می‌کشم و از صمیم قلب آنها را دوست دارم. خیلی‌ها نارحت شدند که حسینی و رجبی را کوچ کردم، اما این بچه‌ها برادرانم هستند.

-

 

ملی‌پوش پیشین تکواندوی ایران در خصوص گلایه‌های میرهاشم حسینی در خصوص عدم حمایت قهرمان سابق تکواندوی ایران گفت: تنها کسی بودم که قبل از المپیک به اردوی تیم ملی سر زدم، اما در مجموع گلایه‌های میرهاشم درست است و این قهرمانان حمایت نشدند. شاید قهرمانان سابق با فدراسیون یا سرمربی تیم ملی مشکل داشتند، اما گناه این بچه‌ها چه بود؟ اینها نیز مانند ما زحمت کشده بودند تا به مدال المپیک برسد، البته شنیدم یوسف کرمی چند بار به میرهاشم زنگ زده بود، اما حسینی به خاطر شرایط قبل از المپیک ندیده بود.

 

عبداللهی خاطر نشان کرد: کرمی چون خودش اهل میانه است، زنگ زده بود تا تجربیاتش از المپیک را به حسینی بگوید. محمد باقری معتمد نیز به فدراسیون رفته بود و زانوی آرمین هادی‌پور را از نزدیک بود و توصیه‌های انجام داده بود.

وی در پاسخ به این سوال که این توجه نشان می‌دهد که قهرمانان سابق از ملی‌پوشان حمایت کردند، گفت: در پشت صحنه، بله اینگونه بوده است اما قهرمانان سابق باید بیشتر از بچه‌ها حمایت کنند. خیلی‌ها دنبال این هستند که پوئنی بگیرند. همه باید دلی کار کنند و هر کسی لیاقتش را داشته باشد مربی تیم ملی خواهد شد. مربی تیم ملی باید از میان قهرمانان سابق انتخاب شود، اما برخی خانه نشسته‌اند و انتظار دارند مربی تیم ملی شوند. انتظاری که بی‌جا است.

 

مربی تیم ملی تکواندوی لبنان گفت: قهرمانانی مانند بهزاد خداداد، یوسف کرمی، محمد باقری معتمد امتحان خود را پس دادند و باید در تیم‌های ملی حضور داشته باشند . سبک وزن ما به خداداد، میان وزن به باقری معتمد و سنگین وزن به یوسف کرمی احتیاج دارد. ابتدا باید این نفرات بیایند تا راه برای ما باز شود. معتمد در هند مربی بوده است و سمینارهای زیادی برگزار کرده است.  یوسف کرمی نیز در کرواسی و خداد در عراق مربیگری کرده است و این نفرات سلسه مراتب را طی کردند. این نفرات نسل قبل از ما هستند و اولویت بیشتری دارند، اما حضور آنها راه را برای سایر قهرمانان باز خواهد کرد.