شهر خبر

بزرگترین چرخ فلک دنیا را در دبی ببینید ‏+ فیلم

بزرگترین چرخ فلک دنیا را در دبی ببینید ‏+ فیلم

وقتی صحبت از ساخت و ساز در دبی و امارات به میان می‌آید همیشه باید به دنبال رکورد زدن آن سازه باشیم؛ از بلند‌ترین ساختمان و بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان گرفته تا بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا؛ البته پروژه‌های عجیب دبی به همین‌ها ختم نمی‌شود و حتّی اثر انگشت حاکم دبی هم برج می‌شود! در همین راستا قرار است در لست سکند به معرفی یکی دیگر از سازه‌های کلان اماراتی‌ها به نام چرخ و فلک چشم دبی بپردازیم. جاذبه‌‌ای تفریحی که به تازگی افتتاح شده است و لقب بزرگترین چرخ و فلک دنیا را از آن خود کرده. در ادامه، ضمن تماشای فیلم افتتاح چرخ و فلک دبی به حقایق و ویژگی‌های منحصر به فرد آن نیز توجه داشته باشید. 

فیلم بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی

افتتاح بزرگترین چرخ و فلک دبی و دنیا

در می 2015 بود که امارات از ساخت بزرگترین چرخ و فلک دنیا خبر داد. اکنون پس از گذشت 8 سال، مراحل ساخت چرخ و فلک چشم دبی تمام شده و چند روز پیش در تاریخ 21 اکتبر سال 2021  از این جاذبه تفریحی بزرگ رونمایی شد. چرخ و فلک چشم دبی در جزیره مصنوعی بلوواترز واقع شده است.

 «عین دبی» (ain dubai) یا همان «چشم دبی» الهام گرفته از چرخ و فلک معروف «چشم لندن» است. اما این چرخ و فلک با ارتفاع بیش از 250 متر (820 فوت) از چرخ و فلک لندن و همچنین چرخ و فلک لاس وگاس نوادا با ارتفاع 167 متر ( 548 فوت) بلندتر است. 

چرخ و فلک چشم دبی.jpg
بزرگترین چرخ و فلک دبی

 

ویژگی چرخ و فلک عین دبی

در چرخ و فلک عین دبی 48 اتاقک یا کپسول ساخته شده است که مجموعا ظرفیت 1750 مسافر را به طور همزمان دارد. این بزرگی سبب شده است تا هر دور کامل چرخ و فلک دبی حدود 38 دقیقه طول بکشد. اتاقک‌های بزرگترین چرخ و فلک دنیا توسط شرکت هیوندا طراحی و ساخته شده‌اند. این اتاقک‌ها به نحوی هستند که بتوان چشم‌اندازی زیبا و کامل از آسمان خراش‌های دبی را به صورت 360 درجه مشاهده کرد. همچنین تمامی این اتاقک‌ها سیستم تهویه کننده هوا، وای فای رایگان و کفپوش چوبی دارند. توجه داشته باشید که افراد زیر 12 سال فقط در صورتی امکان سوار شدن در عین دبی را دارند که یک همراه بالغ و بالای 21 سال داشته باشند. همچنین در هر 48 اتاقک چرخ و فلک عین دبی ظرفیت حمل 40 نفر وجود دارد، اما بنا به شرایط کرونایی در هر کپسول نهایتا 10 نفر می‌توانند سوار شوند. 

قیمت چرخ و فلک دبی

ساخت چنین جاذبه گردشگری زمان‌بر و پرهزینه‌ای مسبب این شده‌ است که قیمت چرخ و فلک دبی نسبت به سایر چرخ و فلک‌های معمولی که می‌شناسیم گران‌تر باشد. قیمت بلیط چرخ و فلک دبی هم‌اکنون از قیمت 35 دلار آغاز می‌شود. گردشگران به طور معمول 7 روز هفته از ساعت 12 ظهر تا 10 شب می‌توانند از آن‌ استفاده کنند و برای تهیه بلیط چرخ و فلک عین دبی می‌توانند به بخش خرید بلیط عین دبی رجوع کنند و به صورت آنلاین بلیط را خریداری کنند. البته بلیط های آن انواع مختلفی دارد که هر کدام خدماتی را پوشش می‌دهد.

اتاقک چرخ و فلک دبی.jpg
اتاقک چرخ و فلک چشم دبی
اتاقک چرخ و فلک عین.jpg
اتاقک بزرگترین چرخ و فلک دبی

 

حقایقی جالب از چرخ و فلک عین دبی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، ain dubai یا همان چرخ و فلک عین دبی ‌بزرگترین چرخ و فلک دبی و جهان است. اما برای اینکه به طور ملموس‌تر از بزرگی این جاذبه آگاه شوید، توجه شما را به حقایق زیر جلب می‌کنیم.

  • طول تمامی کابل‌های سیمی به کار رفته در چرخ و فلک عین دبی به حدود 2400 کیلومتر می‌رسد. برای درک بزرگی این رقم می‌توانید به این موضوع فکر کنید که فاصله بین قاهره و دبی نیز 2400 کیلومتر است. 
  • وزن هر کدام از اسپوک‌های (پره چرخ) چرخ فلک دبی 5 تن است و طول هر کدام از آن‌ها بیشتر از یک زمین فوتبال است. 
  • طوقه یا هسته مرکزی چرخ و فلک دبی وزنی معادل با 13 هواپیمای airbus a380s دارد.
  • در ساخت چرخ و فلک عین دبی، 25 درصد فلز بیشتری نسبت به برج ایفل به کار گرفته شده است. 
  • مجموعاً بیش از 9000 تن فلز برای ساخت و ساز عین دبی استفاده شده است. 

 

چرخ و فلک عین دبی.jpg
چرخ و فلک چشم دبی

 

کلام آخر

در این مطلب فیلم بزرگترین چرخ و فلک دنیا، یعنی چرخ و فلک چشم دبی را هم مشاهده کردید. ain dubai یکی از ده‌ها پروژه جاه‌طلبانه اماراتی‌ها برای رونق صنعت گردشگری محسوب می‌شود. در کنار چرخ و فلک عین دبی، یکی دیگر از مورد انتظارترین جاذبه در حال ساخت اماراتی‌ها آکواریوم ملی القنا در ابوظبی است که در آینده‌ای نزدیک لقب بزرگ‌ترین آکواریوم جهان را از آن خود می‌کند.

 

منبع : Aindubai