علیرضا امامی‌فر، رئیس مرکز ملی فدراسیون فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به فعالیت مرکز ملی فوتبال اظهار داشت: من حدود 7-8 ماهی می شود در مرکز ملی فدراسیون فوتبال ایران حضور دارم و در این مدت به کمک همکارانم در خدمت تیم های ملی هستیم و براساس برنامه اردوها میزبان تیم های ملی می شویم. در این مدت در چند مرحله میزبان تیم زیر 23 سال ایران بودیم و در ادامه هم قرار است تیم ملی فوتبال بانوان در این مرکز حضور پیدا کند. در این میان کار اصلی ما خدمت‌رسانی به تیم های ملی است. برنامه ریزی های بلندمدتی داریم که امکانات خوبی را در اختیار تیم‌های ملی فوتبال ایران قرار دهیم.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص وضعیت این تیم و حذف از لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: شرایط و وضعیت این تیم را پیگیری می کنم. این تیم شرایط مشخصی دارد. پرسپولیس تیمی است که در چند فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا دو بار در فینال حضور پیدا کرده و بارها تا مراحل نهایی این رقابت ها حاضر شده است. به هرحال این تیم باید قبل از دیدار برابر تیم قدرتمند الهلال آنالیز قوی از حریفش کسب می کرد. دو تیم داخل زمین و بیرون زمین پرسپولیس می بایست از هرجهت آماده دیدار برابر این حریف قدر می شد. در داخل زمین یحیی گل محمدی و همکارانش در کادر فنی پرسپولیس تلاش زیادی را در راستای مسائل فنی و فوتبالی داشتند. به هر صورت مشکلاتی مانند داستان پرواز پرسپولیس به عربستان، پنجره بسته نقل و انتقالاتی و ... دست به دست هم داد تا پرسپولیس در این دیدار نتواند با شرایط ایده آل به میدان برود. برخی از مشکلات پرسپولیس نشان دهنده این است که ما در دیپلماسی ورزشی ضعیف عمل کرده ایم و در این بازی از این بابت دچار لطماتی شدیم.

امامی‌فر در ادامه افزود: تیمی مثل الهلال در کوران بازی ها و مسابقات روبروی پرسپولیس ایستاد، این در حالی بود که لیگ ما تعطیل بود و پرسپولیس بدون برگزاری بازی رسمی برای این دیدار آماده شد. به اعتقاد من، در شرایط فعلی ما باید خودمان را با تقویم فیفا و AFC هماهنگ کنیم تا از این جهت با مشکلی روبرو نشویم. این در حالی بود که الهلال در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا نشان داد از نظر فنی و غیرفنی از استاندارد تیم های دیگر بالاتر است و در چنین شرایطی رقابت با این تیم ها سخت است. در حال حاضر در فوتبال ما شرایط به گونه ای است که باشگاه ها به صورت تیم اداره می شوند. مرحوم جعفر کاشانی در زمان حیات‌شان همیشه این جمله معروف را در مورد مشکلات فوتبال و باشگاه پرسپولیس مطرح می کرد.

او در مورد آغاز لیگ و رقابت تیم‌ها در لیگ بیست و یکم خاطرنشان کرد: در حال حاضر فصل تازه شروع شده و برای اظهارنظر در خصوص شرایط تیم ها و رقابت آنها باید صبر کرد. به نظر من حداقل باید 5 هفته صبر کرد و بعد در مورد وضعیت تیم ها در لیگ برتر اظهارنظر داشت.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص تیم ملی و نتایجی که تیم اسکوچیچ در مرحله مقدماتی و انتخابی جام جهانی کسب کرده به خبرنگار برنا گفت: تیم ملی تا به امروز از نظر کسب نتیجه موفق بوده است. در حال حاضر باید دید هدف اصلی و فلسفه سرمربی کسب نتیجه است یا صعود. به نظر من در شرایط فعلی فکر می‌کنم فلسفه اصلی ما صعود به جام جهانی است. با این تفاسیر فکر می‌کنم تیم ملی شرایط خوبی دارد و می‌تواند به جام جهانی 2022 قطر راه پیدا کند.

انتهای پیام/ 4