شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جدید

سواری چینی جدید بازار ایران، یکی بخر 2 تا ببر؟

سواری چینی جدید بازار ایران، یکی بخر 2 تا ببر؟

سواری چینی جدید بازار ایران که نسخه به روز شده مدل قبلی است، باید مصداق یکی بخر، 2 تا ببر باشد.

به گزارش تحریریه، پس از 5 سال عرضه آریزو 5 در بازار ایران، مدیران خودرو نسخه جدیدتر و به نوعی فیس لیفت این محصول را با قیمت نهایی 680 میلیون تومان معرفی کرده که می تواند به ادامه فروش 50 هزار دستگاهی کنونی اضافه کند.

این شرکت، نسخه جدیدتر و به نوعی فیس لیفت این محصول را با قیمت نهایی 680 میلیون تومان یا به عبارتی 30 هزار دلار عرضه می کند که رقم بالایی است و میتوانست قیمتگذاری رقابتی تری را انجام دهد، اما به هر حال وضعیت انحصاری بازار خودرو ایران و عدم واردات به خودروسازان اجازه می دهد چنین قیمتگذاری هایی انجام دهند. این مدل در چین کمتر از نصف مبلغ عرضه شده در ایران قیمتگذاری شده است و منصفانه این است که به روش یکی بخر، 2 تا ببر عرضه شود.

با 30 هزار دلار می توان خودروهایی مانند: 

خریداری کرد و قیمت آریزو 5 در چین تنها 13 هزار 300 دلار است که معادل ریالی آن حدود 310 میلیون تومان می شود که در ایران هم نباید بیش از این قیمت باشد، اما بیش از دو برابر گرانتر فروخته می شود. لازم به ذکر است که هنوز تعرفه کالاهای وارداتی با دلار 4200 تومانی محاسبه می شود که به معنای پرداخت تعرفه حداکثر 3 درصدی برای قطعات وارداتی می باشد. 

انتظار می رود که مجلس و دولت به اقدام غیرقانونی در ممنوع کردن واردات خودرو پایان داده و با کمک به بهبود رقابت در صنعت خودرو، از قیمت های نجومی کنونی کاسته و امکان خرید را برای خانوارهای ایرانی فراهم کنند. 

پایان/