شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سانتافه#هیوندای

هیوندای سانتافه بخریم یا تیگو 8 پرو ؟+ جدول امتیازها

تیگو 8 پرو که به صورت 7 نفره به بازار ایران عرضه می‌شود با طول 4722، عرض 1860، ارتفاع 1745 و فاصله بین دو محور 2710 میلی‌متر در کلاس و سگمنتی قرار می‌گیرد که در بازار خودروی کشور بسیار پر طرفدار است. این اتومیبل رقیب مستقیمی برای هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوتلندر و رنو کلئوس محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد پس از چند سال پادشاهی هیوندای سانتافه و نبود رقیبی تازه‌نفس در این بخش، رنگ و بوی تازه‌‌ای را به بازار ببخشد.

هیوندای سانتافه بخریم یا تیگو 8 پرو ؟+ جدول امتیازها

به گزارش منیبان، هیوندای سانتافه با طول 4700، عرض 1880، ارتفاع 1690 و فاصله بین دو محور 2700 میلی‌متر اختلاف بسیار ناچیزی در اندازه و ابعاد بدنه با تیگو 8 پرو دارد. به هر حال نمی‌توان محبوبیت سانتافه را در بازار کشور نادیده گرفت. برند هیوندای و نام سانتافه برای مشتریان ایرانی بسیار محبوب و قابل اعتماد است و مشتریان به راحتی حاضر به خرید محصولات این برند هستند. این مساله در مورد سانتافه به اوج خود رسیده است.

 

 AutomobileFarsi Tiggo8pro vs hyundai santafe

 

مقایسه طراحی ظاهری و فضای داخل کابین 

تیگو 8 پرو بر پایه زبان طراحی جدید این خودروساز چینی که LIFE IN MOTION 3 نام دارد طراحی شده است و به دلیل چهره و زبان طراحی متفاوتی که نسبت به سایر محصولات خانواده تیگو در بازار ایران دارد، در نگاه مشتری و بیننده محصولی متفاوت و جذاب به نظر خواهد رسید. این طراحی زمانی که در کنار شاسی‌بلندی مثل هیوندای سانتافه قرار می‌گیرد، کاملا برتری خود را به نمایش می‌گذارد. به هر حال طراحی و مهندسی آخرین نسخه هیوندای سانتافه که در ایران موجود است به سال 2013 باز می‌گردد و طبیعی است که علی‌رغم اینکه هنوز هم مشتریان بسیار پر و پا قرصی دارد، از جذابیت روزهای اول ورودش به بازار کاسته شده باشد.

 

در داخل کابین نیز، مشابه بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا، از یک نمایشگر بزرگ و عریض که حدود 60 درصد عرض داشبورد را پوشانده و اندازه آن در مجموع 24.6 اینچ است استفاده رو‌به‌رو هستیم. بخشی از این نمایشگر که دارای اندازه 12.3 اینچ است وظیفه تنظیمات سامانه‌های ایمنی و کمکی راننده، سیستم چند رسانه‌ای و سرگرمی و همچنین تنظمیات نورپردازی داخل کابین را بر عهده دارد و بخشی دیگر نیز که آن هم 12.3 اینچ اندازه دارد به عنوان نشانگرهای پشت فرمان عمل خواهد کرد. 

علاوه بر این نمایشگر عریض، یک نمایشگر 8 اینچی لمسی به همراه پنل و دکمه‌های لمسی نیز در اطراف و بالای اهرم تعویض دنده تعبیه شده است که برای اعمال تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و گرمکن و سردکن صندلی‌ها و همچنین حالت‌های مختلف رانندگی استفاده می‌شود. 

 

در طرف مقابل، هیوندای سانتافه در طراحی فضای داخلی کابین اگرچه کاملا کاربردی و بر اساس استانداردهای ارگونومیک عمل کرده است، اما داخل کابین آن خبری از پنل‌های لمسی و نمایشگرهای متعدد و مدرن نیست. این مساله را باید جزو ویژگی‌های عجیب بازار ایران دانست که با توجه به بسته بودن واردات خودرو و رشد قیمت ارز، قیمت یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل دست دوم که مدتی از نسل معرفی نسل جدید آن در بازارهای جهانی نیز می‌گذرد، هم قیمت با یک خودروی مونتاژی مدرن به فروش برسد. 

به طور کلی طراحی نمای بیرونی و فضای داخل کابین تیگو 8 پرو مدرن‌تر، به روزتر و جذاب‌تر از سانتافه است و در طرف دیگر، سانتافه اگرچه برای مشتریان ایرانی به محصولی تکراری و فاقد هیجان تبدیل شده است اما کماکان خودرویی زیبا و مشتری پسند است. 

 

 AutomobileFa 2020 Chery Tiggo8 Pro 0

 

امکانات رفاهی و ایمنی کدام یک بیش‌تر است؟

یکی دیگر از نقاط قوت تیگو 8 پرو، استفاده گسترده از آپشن‌های رفاهی، ایمنی و کمکی راننده است. 

 

کروز تطبیقی، سیستم کمک رانندگی در ترافیک، هشدار نقاط کورد، رادار حرکت بین خطوط با دخالت در عملکرد فرمان، ترمز اضطراری خودکار با حفاظت از عابران پیاده، سامانه هشومند پیشگیری از تصادف، سامانه هشدار دهنده برخورد از عقب، سامانه هشدار دهنده خواب آلودگی راننده، درب برقی صندوق عقب، دوربین 360 درجه، اتوهولد، ترمز پارک برقی، سامانه ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای ردیف جلو به همراه پنل تنظیمات جزا برای ردیف عقب و فیلتر N95، کول باکس، صندلی‌های برقی جلو به همراه گرمکن و تهویه، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش و لغزش، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی و سیستم کنترل حرکت در سرازیری تنها بخشی از تجهیزات و آپشن‌های عرضه شده در تیگو 8 پرو است.

 

hyundai santa fe 88

 

در طرف مقابل هیوندای سانتافه نیز در نسخه‌های فول آپشن بخش بزرگی از تجهیزات و امکاناتی که در تیگو 8 پرو در دسترس است را در اختیار راننده و سرنشینان می‌گذارد. تنها اختلاف دو خودرو در این بخش را می‌توان به برخی سامانه‌های کمکی راننده مدرن و به روز دانست. اما آنچه سانتافه را در موضع ضعف قرار می‌دهد این است که بسیاری از سانتافه‌های موجود در بازار ایران فول آپشن نیستند و آپشن‌های آن‌ها به صورت غیر اورجینال در خارج از کارخانه و حتی داخل ایران نصب شده است. 

 

 

مقایسه مشخصات فنی

 تیگو 8 پرو در بخش قوای محرکه به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت در دور 5500 و بیشینه گشتاور 290 نیوتن‌متر را در 2000 تا 4000 دور در دقیقه دارا است. توان تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه از نوع تر به محور جلوی خودرو منتقل می‌شود.

 

 در طرف دیگر باید نسخه MPI هیوندای سانتافه را قرار داد. زیرا اگر محدوده قیمتی 1.5 میلیارد تومانی را برای تیگو 8 پرو در نظر بگیریم، نسخه MPI سانتافه توان رقاب از نظر قیمتی را با آن خواهد داشت. بد نیست اشاره کنیم که نسخه GDI هیوندای سانتافه حدودا 800 میلیون تومان گران‌تر از نسخه MPI (و تیگو 8 پرو) است. این نسخه از سانتافه دارای پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید 174 اسب بخار قدرت در دور 6000 و 227 نیون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را دارا است. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک و سامانه انتقال قدرت دو دیفرانسیل همراه شده است.پ

 

بنابراین باید نتیجه گرفت که پیشرانه هیوندای سانتافه MPI قدرت و گشتاور کم‌تری تولد می‌کند و جعبه‌دنده آن دارای تکونولوژی قدیمی‌تری است اما از طرف دیگر یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل است که برای محیط‌های خارج جاده‌ای به مراتب عملکرد بهتری از تیگو 8 پرو خواهد داشت.

 

 

انتخاب آخر

تیگو 8 پرو یک کراس‌اوور بزرگ تک دیفرانسیل است. شتاب‌گیری و عملکرد فنی بسیار خوبی دارد، به دلیلی استفاده از سامانه پاشش مستقیم سوخت در موتور، مصرف سوخت آن کاملا بهینه است، سواری کمی خشک و اسپرتی دارد، صندلی‌های آن با کیفیت و راحت است، فهرست بسیار کامل و جذابی از تجهیزات رفاهی و ایمنی و کمکی راننده را به شما ارائه می‌کند، کابین با کیفیت و جاداری دارد، کیفیت ساخت آن قابل قبول و البته طراحی آن کاملا مدرن و به‌روز است.

 

هیوندای سانتافه یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل است که در نسخه‌های فول آپشن تجهیزات و امکانات بسیار خوبی دارد، سواری آن نرم‌تر و آرام‌تر از تیگو 8 پرو است، فضای داخلی آن کابین جادار و خانوادگی است، پیشرانه آن برای این جثه مقداری کم توان احساس می‌شود، کیفیت مواد مصرفی در کابین آن ضعیف‌تر از تیگو 8 پرو است اما دوام بالایی دارد و در آخر بازار دست دوم آن بسیار پر رونق است و به راحتی می‌توان نمونه‌های دست دوم آن را خرید و فروش کرد. مساله‌ای که همواره خودروهای چینی را با چالش جدی رو‌به‌رو ساخته است.

 

 AutomobileFa Tiggo 8 pro VS Hyundai Santafe MPI

 

 

وبگردی