شهرخبر

آئین معارفه نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان برگزار شد


آئین معارفه نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان برگزار شد

آیین معارفه حسن کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با حضور وزیر امور خارجه، معاوین و مدیران وزارت امور خارجه و تنی چند از شخصیت‌های کشوری و لشکری برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آیین معارفه حسن کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و تقدیر از زحمات محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه وزیر امور خارجه  در امور افغانستان  با حضور  حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.
 
در این مراسم که معاونین و مدیران وزارت امور خارجه و برخی شخصیت های کشوری و لشکری حضور داشتند ، امیرعبداللهیان ضمن تشکر از  خدمات  ارزنده محمد ابراهیم  طاهریان، با اشاره  به سوابق دیپلماتیک  حسن کاظمی قمی به عنوان سفیر ایران در عراق و سرکنسول ایران در هرات، از وی به عنوان انتخابی شایسته  توسط رئیس جمهور  نام برد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر تسلط حسن کاظمی قمی  بر حوزه افغانستان و حضور و استقرار ایشان در مجموعه وزارت امور خارجه، ابراز امیدواری کرد این انتخاب تکمیل کننده روند درست اتخاذ شده در مورد افغانستان باشد.

حسن کاظمی قمی  نیز در این مراسم با اشاره به اقدام رئیسی رئیس جمهور در انتصاب نماینده ویژه افغانستان از نگاه راهبردی  دولت سیزدهم به موضوع افغانستان  سخن گفت و استفاده از همه ظرفیت‌های منطقه ای و بین المللی برای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان و ایجاد دولت فراگیر در این کشور و برنامه ریزی برای اجرای نقشه راه همه جانبه در خصوص افغانستان را از برنامه های خود برشمرد.

انتهای پیام/.