به گزارش برنا، نشست فوق‌العاده کمیته انصباطی فدراسیون والیبال امروز (دوشنبه) برای بررسی پرونده علیرضا زمانی سرپرست تیم والیبال باشگاه سپاهان در لیگ برتر والیبال مردان سال 1399 تشکیل شد و با توجه به به سپری شدن مهلت دو هفته‌ای طرفین برای سازش، رای خود را صادر کرد.

نشست نخست کمیته انضباطی درباره این پرونده 22 شهریورماه سال جاری برگزار شده بود و علیرضا زمانی سرپرست تیم والیبال باشگاه سپاهان در لیگ برتر 99 اظهار داشته بود که 40 درصد از مبلغ قرارداد خود را دریافت داشته و الباقی را طلبکار است. علیرضا حلاجی نماینده باشگاه سپاهان نیز در این نشست حضور داشت و اظهار داشت که با توجه اختلافات بین ایشان به عنوان سرپرست با سرمربی، کمیته انضباطی باشگاه تصمیم گرفت با زمانی قطع همکاری کند و سوء استفاده از حق فسخ یکطرفه انجام نشده است.

نشست مجدد کمیته انضباطی امروز (دوشنبه) به صورت فوق‌العاده برای بررسی این موضوع تشکیل شد و با توجه به این‌که دو طرف در مهلت تعیین شده به توافق نرسیدند، کمیته انضباطی با بررسی مستندات ضمن اعلام ختم رسیدگی، رای خود را به قرار زیر صادر کرد:

“رای کمیته انضباطی”

بر اساس نامه شماره مورخ 510/و/275/1400 مورخ 28 تیرماه سال 1400 که ثبت دبیرخانه فدراسیون والیبال گردیده است و پیرو قرارداد امضا شده فیمابین آقای علیرضا زمانی با باشگاه فولاد مبارکه سپاهان که به تایید فدراسیون رسیده است، آقای علیرضا زمانی قراردادی را از تاریخ ششم خردادماه سال 99 تا سوم خردادماه سال 1400 با مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال با باشگاه سپاهان منعقد کرده است. نامبرده طی نامه وارده و صورت جلسه کمیته انضباطی مورخ 22 شهریورماه سال 1400 که در پرونده مشارالیه مضبوط است، اظهار داشته، باشگاه سپاهان از تاریخ 15 آذر 99 با وی قطع همکاری کرده است و مکاتبه او برای درخواست تسویه حساب پاسخ داده نشده است، با توجه به اینکه چهل درصد از مبلغ قرارداد را دریافت داشته است اکنون درخواست دریافت الباقی مبلغ قراردادش را دارد. نماینده باشگاه در جلسه مذکورکمیته انضباطی قطع همکاری با آقای زمانی را با استناد به قرارداد داخلی باشگاه با نامبرده و تصمیم کمیته انضباطی باشگاه موجه دانسته است. نظر به اینکه مطابق بند 6 ماده 42 آیین‌نامه سازمان لیگ فدراسیون والیبال قرارداد داخلی بین باشگاه و اعضاء تا جایی که مقررات جاری و آیین نامه مذکور را نقض ننماید، دارای اعتبار است و از آنجا که قطع همکاری با استناد به تصمیم کمیته انضباطی باشگاه با آقای زمانی به منزله قطع همکاری یک طرفه و اخراج تلقی می گردد و چنانچه قطع همکاری با رضایت طرفین و دو طرف صورت پذیرفته بود دارای اعتبار و واجد آثار قانونی بود، بنابراین قطع همکاری با کیفیت مطروحه مستلزم عدم دریافت حق و حقوق قانونی طرف قرارداد که مطابق آئین نامه و قرارداد استحاق دریافت آنرا داشته است، قلمداد گردیده بر خلاف مقررات آیین نامه سازمان لیگ تشخیص می گردد. در نتیجه باشگاه سپاهان به پرداخت الباقی مبلغ قرارداد آقای علیرضا زمانی پس از کسر چهل درصد پرداختی به وی و ده درصد سهم فدراسیون محکوم گردید. رأی صادره با استناد به ماده 8 قرارداد بین طرفین و مقررات آئین نامه سازمان لیگ قطعی است.