شهر خبر

هفته دوم لیگ برتر ایران

ببینید| ذوب آهن ۰ - استقلال ۲/ برد خونین فرانسوی استقلال در نصف جهان

تیم های فوتبال ذوب آهن و استقلال در دیداری حساس از هفته دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، در استادیوم فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفته اند.

ببینید| ذوب آهن ۰ - استقلال ۲/ برد خونین فرانسوی استقلال در نصف جهان
خبرورزشی -

سوت آغاز دومین هفته از رقابت های لیگ برتر از ساعاتی پیش به صدا در آمد و در یکی از دیدارهای مهم هفته، استقلال در استادیوم فولادشهر اصفهان به مصاف تیم ذوب آهن می رود. ذوبی ها پس از کسب پیروزی روحیه بخش در دیدار هفته نخست برابر صنعت نفت، به دنبال استفاده از شرایط میزبانی هستند تا امتیازات بازی را در دیار زاینده رود نگه دارند.

در سمت دیگر میدان نیز تیم مدعی و پر انگیزه استقلال حضور دارد. شاگردان فرهاد مجیدی نیز همچون ذوب آهن بازی هفته اول خود را با پیروزی یک بر صفر پشت سر گذاشته اند و قصد دارند با کسب امتیازات کامل در هفته های ابتدایی، از خود یک چهره مدعی نشان دهد تا در پایان فصل حسرت امتیازات از دست رفته را نخورد.

استقلال در سفرهای قبلی خود به فولادشهر موفق به شکست ذوب آهن نشده است. آبی ها در ۵ دیدار گذشته در اصفهان با ۳ تساوی و ۲ شکست به تهران بازگشته اند و مجیدی امیدوار است که امروز به این طلسم پایان دهد.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های ذوب آهن و استقلال را در همین صفحه دنبال کنید:
بازی از هفته دوم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر
یکشنبه: ۰۴/۰۸/۱۴۰۰ ؛ ساعت: ۱۸:۰۰
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان /  بدون تماشاگر
گروه داوری: حسن اکرمی / کمک ها: جلیل شعرانی – حسین مرادی؛ داور چهارم: علی بای / ناظر: علیرضا کهوری

نیمه اول:

دقیقه ۲: ارسال امیرحسین صدقی از سمت راست به روی دروازه نصیب رضا خالقی فر شد که این بازیکن با ضربه سری دیدنی دروازه استقلال را تهدید کرد که سیدحسین حسینی با واکنشی دیدنی و با یک دست، دروازه تیمش را نجات داد تا استقلال یکی از سریعترین گل های تاریخ لیگ برتر را دریافت نکند.

دقیقه ۲۱: پس از یک و دوی بازیکنان ذوب آهن پشت محوطه جریمه، شوت راه دور خالقی فر را مظاهری با موفقیت مهار کرد.

دقیقه ۲۴: بازیکنان استقلال در چند صحنه درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شدند که مدافعین پرتعداد ذوب آهن مانع از باز شدن دروازه تیمشان شدند و ضربات استقلالی ها به مدافعین میزبان برخورد کرد و راهی کرنر شد. کرنر ارسالی نیز با ضربه سیاوش یزدانی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴: بازیکنان استقلال در چند صحنه درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شدند که مدافعین پرتعداد ذوب آهن مانع از باز شدن دروازه تیمشان شدند و ضربات استقلالی ها به مدافعین میزبان برخورد کرد و راهی کرنر شد. کرنر ارسالی نیز با ضربه سیاوش یزدانی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸: کوین یامگا که در بازی عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته بود توانست در اولین بازی خودش برای استقلال موفق به گلزنی شود.

دقیقه ۴۰: پاس دانشگر در خط دفاعی به مهدی پور، با تکل خوب پویا پورعلی رودباری همراه شد و توپ پشت محوطه جریمه استقلال به عارف رستمی رسید و شوت محکم این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵+۲: استقلالی ها روی یک ضدحمله صاحب فرصت خوبی شدند و امیرحسین حسین زاده با اینکه کوین یامگا را در کنارش داشت، تصمیم گرفت تا به سمت دروازه شوت بزند که ضربه کم جان او به بیرون رفت.

نیمه دوم:

دقیقه ۵۰: حرکت خوب کوین یامگا و عبور این بازیکن از سد حامد نورمحمدی، با ارسال این بازیکن همراه شد که توپ پس از واکنش حبیب فرعباسی گلر ذوب آهن، به امیرحسین صدقی برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۵: پاس محمد خدا بنده لو در شرایط مشکوک به آفساید به مسعود ابراهیم زاده رسید و ارسال این بازیکن درون محوطه جریمه به خالقی فر رسید و این بازیکن شوتش را به سمت دروازه زد که با تکل به موقع یزدانی، دروازه استقلال از یک خطر بزرگ نجات پیدا کرد.

دقیقه ۶۳: خدا بنده لو پس از اینکه چند متری را به سمت دروازه استقلال پیش رفت، ضربه اش را به سمت دروازه مظاهری زد که توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸: شوت محکم ابراهیمی بازیکن ذوب آهن، پس از برخورد به زمین به شکل خطرناکی از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: پس از دو آوانتاژی که داور مسابقه داد، توپ در گوشه محوطه جریمه به جعفر سلمانی رسید و شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵: کوین یامگا روی یک فرار تند و تیز و دیدنی از مدافعین ذوب آهن عبور کرد و شوت بازیکن جدید استقلال را حبیب فرعباسی مهار کرد.

دقیقه ۷۷: حملات استقلال به روی دروازه ذوبی ها ادامه داشت و شوت آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه، با واکنش خوب فرعباسی به کرنر رفت. کرنر ارسالی نیز به شکل خطرناکی برای آبی ها از دست رفت.

دقیقه ۸۴: پورعلی از راه دور اقدام به شوت زنی کرد که رشید مظاهری به زحمت و در دو مرحله این توپ را مهار کرد.