به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله سید محمدرضا علم الهدی مدرس حوزه علمیه قم در بیست ودومین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، با اشاره به اینکه خداوند بشریت را از یک طینت آفرید و به سوی یک هدف هدایت فرمود، اظهار کرد: اگر مسلمانان استکبار را می‌شناختند، زیر بار استکبار نمی‌رفتند و اگر قرآن را محور قرار داده بودند به 73 فرقه تقسیم نمی‌شدند.

وی اضافه کرد: فرقه گرایی و تحزب برای بخشی از زندگانی انسان طبیعی است، چرا که انسان‌ها نمی‌توانند یک جور فکر کنند و یکنواخت زندگی کنند، اما در مسئله توحید انبیا یک راه رفتند و مقابل شرک ایستادند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امت واحده اسلامی دچار تزلزل و انحرافی شده است که دست استعمار آن را مدیریت کرد.استعمار آمد برای جامعه خط و نشان خاص کشید.معیارهای تکفیری، معیار پرداخته شده استعمار برای شکستن عصای مسلمین است.

وی با بیان اینکه در مورد پیامبر و قرآن هیچ اختلافی میان مسلمانان نیست، گفت: این‌ها محورهای مشخص شده خداوند است و با این دو پایه مهم می‌توان به صلح رسید.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه مذاهب اسلامی در حقیقت در مقابل اسلام نیستند، گفت: نباید گروهی بگویند ما مؤمنیم و دیگران کافر. این شعار تکفیری چوب دشمن و سر و صدای شیطان است که از حلقوم مسلمان بیرون می‌آید.

وی در ادامه به سیره زندگانی امام علی(ع) اشاره  کرد و گفت: هرگز امیرالمومنین (ع) مسیر تفرقه را نرفتند و با کسانی که قبل از ایشان به آن خلفای ثلاثه اظهارعلاقه کرده بودند، دشمنی نورزیدند و بر سر حکومت هم با کسی منازعه نکردند؛ دلیلش این بود که نمی‌خواستند در میان امت تفرقه‌ای باشد.