شهر خبر

باقری‌کنی چهارشنبه به بروکسل می‌رود

باقری کنی

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: روز چهارشنبه، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام را در بروکسل ملاقات خواهم کرد تا گفت و گوهایمان را درباره مذاکرات نتیجه_محور ادامه دهیم.

به گزارش مشرق، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در توئیتی اعلام کرد: روز چهارشنبه، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام (انریکه مورا) را در بروکسل ملاقات خواهم کرد تا گفت‌وگوهایمان را درباره مذاکرات نتیجه - محور ادامه دهیم.

وی در توئیت دیگری افزود:‌ ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را به صورت کامل و موثر لغو کرده، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین کرده و ضمانت‌های معتبری برای عدم بدعهدی بیشتر فراهم کند.

باقری اضافه کرد: مسئله این است که آیا طرف‌های مقابل از آمادگی واقعی برای انجام تعهدات خود، از جمله فراخواندن یک ناقض غیرعضو به ترک خط مشی‌ها و میراث مخرب گذشته برخوردارند؟

معاون سیاسی وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ادامه سیاست شکست‌ خورده فشار حداکثری قطعا نمی‌تواند موانع پیش روی «مذاکرات برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه» را بردارد، بلکه بر پیچیدگی‌های فراوان مذاکرات خواهد افزود.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه ۲۲ مهر ماه سفری به تهران داشت و با علی باقری دیدار و گفت‌وگو کرد و در پایان طرفین توافق کردند که مباحث باقیمانده را در بروکسل ادامه دهند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه بعد از سفر مورا به تهران در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس گفت که گفت‌وگوهای پنجشنبه گذشته خوب و سازنده بوده و نکاتی که باید به انریکه مورا می‌گفت منتقل کرد و توافق شد در چند روز آینده در بروکسل این گفت‌وگوها ادامه یابد و این توافق دوسویه بوده و قطعا موضوعات، چالش‌ها و موانعی که شش دور مذاکرات در وین به نتیجه نرسید باید در حین این گفت‌وگوهایی که انجام می‌شود مورد رایزنی قرار بگیرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا در دیدار دبیرکل جدید اکو گفت مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ بزودی از سر گرفته خواهد شد.

منبع: فارس