شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر خارجه

وزیر خارجه سودان: اقدام «برهان» کودتای نظامی بود/ با این کودتا مقابله می‌کنیم


وزیر خارجه سودان: اقدام «برهان» کودتای نظامی بود/ با این کودتا مقابله می‌کنیم

مریم الصادق المهدی وزیر خارجه سودان اقدام عبدالفتاح البرهان در انحلال شورای انتقالی را کودتای نظامی خواند و خواستار مقابله با آن با سازوکارهای مسالمت آمیز شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مریم الصادق المهدی وزیر خارجه  سودان در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد که بیانیه عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان ( در انحلال شورای انتقالی)  کودتاست.

وی با بیان اینکه دولت حمدوک مشروعیت قانونی داشته و به موجب قانون به کار خود ادامه می‌دهد، افزود: هر نوع کودتا از هر سو و هر طرفی را رد کرده و با راههای مسالمت با این کودتا مقابله می کنیم.

وزیر خارجه سودان تصریح کرد: برهان سه شنبه گذشته به ما گفته بود که قصد کودتا ندارد.

وی با بیان اینکه مضمون مواضع طرف‌های خارجی یکی است و در قالب حمایت از روند انتقالی نمود پیدا می کند، تاکید کرد: در کشور بحران‌های عینی وجود دارد که گفتگو درباره آنها را به زمان دیگری موکول می‌کنیم، چون در حال حاضر موجب رسیدن کشور به لبه پرتگاه شده‌اند.

وزیر خارجه سودان از مکان بازداشت نخست وزیر دولت انتقالی ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: اطلاعاتی درباره حمدوک یا وضعیت او در حال حاضر در دست نداریم.

مریم الصادق المهدی در پایان تاکید کرد که تفسیر و تحلیلی درباره آنچه در کشور جریان دارد، نداریم، اما این اتفاقات بسیار تاسف آور هستند و نیازمند مقاومت و ایستادگی همه ماست.

 

انتهای پیام/