شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#گذرنامه#عراق#بغداد#هواپیما#سفیر ایران

ایرانی‌ها از امروز بدون ویزا و از طریق هوایی می‌توانند به عراق سفر کنند

سفیر ایران در بغداد در توئیتی نوشت: هموطنان ایرانی از امروز می‌توانند بدون ویزا و با در دست داشتن گذرنامه معتبر و ملاحظات پروتکل‌های بهداشتی از طرق هواپیما به عراق سفر کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز (دوشنبه) سوم آبان در توئیتی نوشت: ضمن تبریک میلاد رسول الله (ص) به اطلاع هموطنان عزیز می‌رسانم از امروز می‌توانند بدون ویزا (روادید) و با در دست داشتن گذرنامه معتبر و ملاحظات پروتکل‌های بهداشتی از طرق هواپیما به عراق سفر کنند.

ایرانی‌ها از امروز بدون ویزا و از طریق هوایی می‌توانند به عراق سفر کنند

بنا بر این گزارش، در سفر اخیر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به تهران لغو روادید برای اتباع ایرانی به منظور سفر به عراق از طریق هوایی مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد که ترتیبات اجرایی آن صورت بگیرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در اظهاراتی بیان کرده بود: ما لغو روادید را برای اتباع عراقی تصویب کردیم و منوط به عمل متقابل از سوی دوستان عراق بود که در پی سفر الکاظمی به تهران، برای ترددهای هوایی این توافق انجام شد و ترتیبات اجرایی آن هم طی روزهای آتی صورت خواهد گرفت. 

ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد چندی پیش در گفت‌وگویی ابراز امیدواری کرده بود که بعد از مراسم اربعین این تصمیم (لغو روادید برای سفرهای هوایی) از سوی دولت عراق اجرایی شود.