شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#افغانستان#جدید

روسیه اقدام جدید نظامی خود را در نزدیکی مرز افغانستان عملی کرد

کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تحت رهبری روسیه یک رزمایش مشترک ضدتروریسم دیگر را در تاجیکستان و در نزدیکی مرز افغانستان به اتمام رساندند.

روسیه اقدام جدید نظامی خود را در نزدیکی مرز افغانستان عملی کرد

به گزارش منیبان؛ به نقل از آسیا پلاس تاجیکستان، این تمرین نظامی موسوم به "اینتراکشن ۲۰۲۱" توسط نیروهای واکنش سریع سازمان امنیت جمعی در یک منطقه آموزشی در استان ختلان  برگزار شد.

در چهارجوب این تمرین نظامی دو جت آموزشی "ال -۳۹" نیروی هوایی تاجیکستان مربوط به زمان شوروی عملیات شناسایی هوایی بر فراز منطقه ای در نزدیکی مرز افغانستان انجام دادند.

این رزمایش سومین تمرین نظامی سازمان امنیت جمعی در نزدیکی مرز افغانستان بود. این رزمایش ها در مجموع با ۴ هزار نیروی نظامی و بیش از ۵۰۰ خودروی نظامی برگزار شد.

اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان هستند.

روسیه پایگاه‌های نظامی در تاجیکستان و قرقیزستان دارد و وعده داده که از متحدان مسکو در آسیای میانه دربرابر هرگونه تهدید امنیتی از افغانستان دفاع خواهد کرد.

در ماه اوت،‌ روسیه یک رزمایش مشترک را با نیروهای تاجیک و ازبک در نزدیکی مرز با افغانستان به پایان رسانده بود و پیش از آن نیز مانورهای کوچکتر روسیه – ازبک در امتداد مرز ازبکستان با افغانستان برگزار شده بود.

به گزارش ایرنا، وسیه در هفته های اخیر با شرکای خود در سازمان پیمان امنیت جمعی چند رزمایش در تاجیکستان برای آمادگی نیروها برای مقابله با تهاجم احتمالی تروریست ها از اففانستان به این کشور آسیای مرکزی برگزار کرد که آخرین آن همین رزمایش با عنوان "تعامل ۲۰۲۱ " بود که در تاجیکستان به پایان رسید. 

در جریان رزمایش تعامل ۲۰۲۱، نیروهای واکنش سریع سازمان پیمان امنیت جمعی برنامه سازماندهی و اجرای عملیات مشترک برای مهار درگیری مسلحانه مرزی در منطقه آسیای مرکزی را اجرا کردند.

شبکه تلویزیونی روسی «لایف» دیروز به نقل از یوگنی اوخریمنکو رئیس ستاد پایگاه ۲۰۱ روسیه در تاجیکستان اعلام کرده بود که  در این رزمایش بیش از ۵ هزار سرباز که بیش از نیمی از آن‌ها روس بودند، شرکت کردند و نیروهای شرکت کننده، عملیات مناقشات محلی مرزی در منطقه آسیای میانه را تمرین کردند.

درواقع رزمایش  ۶ روزه «تعامل ۲۰۲۱» مکمل مجموعه‌ای از رزمایش‌های با مقیاس کوچک بود که در ماه‌های اوت و سپتامبر با مشارکت روسیه و متحدانش در نزدیکی مرز افغانستان برگزار شد.

وبگردی