به گزارش برنا؛ محمودرضا قدیریان صبح امروز با حضور در برنامه «سلام تهران» در خصوص فعالیت خود در عرصه هنر گفت: در حال حاضر با حضور در شبکه ۵، برنامه «ماایرانی‌ها» را تولید می‌کنیم و چندی پیش هم در برنامه موسیقی محور  «ساعت ۲۵» فعالیت می‌کردم.

قدیریان در خصوص علاقه‌اش به بازیگری، گفت: با وجود اجراهای متعدد، بازیگری را رها نکردم. عاشق بازیگری هستم و هرازگاهی از پیشنهاداتی که به من می‌شود استقبال می کنم.

 این هنرمند عرصه رادیو و تلویزیون به همکاری خود با اصغر توسلی در سریال روزگار جوانی که کارگردان این مجموعه را عهده‌دار است و همچنین تهیه‌کنندگی سپهر محمدی اشاره کرد و در توصیف سپهر محمدی گفت: او فردی خیرخواه و دستگیر است و حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر را در یک مجموعه سرپرستی می‌کند  که  اکثر افراد بی سرپرست یا بدسرپرست هستند.

قدیریان با بیان اینکه متولد بیستم شهریور سال ۵۹ و ۴۱ ساله هستم، گفت: از ۲۲ سالگی به صورت حرفه‌ای کار خود را آغاز کردم و سال ۷۸ با نمایش «علمی تخیلی» به کارگردانی حمید منوچهری وارد این عرصه شدم.

وی با بیان اینکه هنرمندان و ارکان عرصه هنر و رادیو به مثابه یک ارتش هستند، افزود: کسی که وارد این عرصه می شود به پیشکسوت خود احترام می‌گذارد و به قول حمید منوچهری استاد عرصه دوبلاژ، هنر کاری مقدس است و ما سربازان فرهنگی این عرصه هستیم و با وجود همه مشکلات به مردم خدمت می کنیم.

این هنرمند رادیو تلویزیون در خصوص ادامه دار نشدن برنامه موسیقی محور «ساعت ۲۵»، گفت:  نزدیک چهار سال این برنامه پخش شد و دیگر با استقبال خواننده ها برای حضور در برنامه همراه نمی شد چرا که اکثر خواننده‌ها معتقد بودند  آلبوم جدیدی برای ارائه ندارند.

‌وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد علی سلیمانی که از مجریان دوره اول برنامه « ما ایرانی‌ها» بود، گفت: کرونا و درگذشت بسیاری از عزیزان و به ویژه علی سلیمانی به ما متذکر شد که عمر می‌گذرد و طوری باید زندگی کنیم که انگار روز آخر ماست.

قدیریان در ادامه خطاب به افرادی که دارای پست و مسند هستند، گفت: آقا و خانمی که قدرت، پست و مقام دارید و مسئول هستید طوری زندگی کنید که گویی آخرین روز زندگی شماست.

این هنرپیشه رادیو و تلویزیون با بیان اینکه سریال روزگار جوانی هم در شرایط کرونا ساخته شد، بیان کرد: در حین ضبط این برنامه، همه عوامل، جوانب کار را رعایت می‌کردند و با وجود تزریق واکسن، باز هم فاصله ها و پروتکل ها رعایت می‌شد و الحمدلله کسی در آن سریال آسیب ندیده است.

قدیریان در خصوص فعالیت خود در رادیو به رغم عدم حمایت مالی گفت:

افرادی مانند «آنتونیوباندراس» با وجود اینکه بازیگر اصیل در صحنه بین‌المللی هستند و در تئاتر هم در کشور خود حرفی برای گفتن دارد باز هم در رادیو های محلی شهر و کشور خود گویندگی می‌کند.

وی بیان کرد: من هم سعی می‌کنم سالی یکبار تئاتر اجرا کنم و ارتباطم را با رادیو قطع نکنم. کار من با صدا شروع شد. برای پخته شدن صدا خیلی تلاش کردم و با بزرگان این عرصه کار کردم.

وی در پایان گریزی به بازی همسرش در سریال روزگار جوانی زد که نقش یک بیمار سرطانی را بازی می‌کرد و  گفت: من حامل پیام همسرم برای بیماران سرطانی هستم.

همسرم در این سریال نقش یک بیمار سرطانی را به عهده داشتند و به من گفتند به مخاطبانی که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند، بگویم: درد شما را با همه روح و روان و جسم و درک کردم. من این نقش را بازی کردم و برایم بسیار دردناک بود اما شما چه می کشید؟ با این اوصاف مطمئن هستم همه شما از پس این بیماری بر می‌آیید و قدرتی برتر ناجی شماست.