شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترامپ

حمله تند ترامپ به بایدن/ آمریکا دارد نابود می شود!

کدخبر: 449892
اقتصاد نیوز : دونالد ترامپ در بیانیه ای گفت: دیوار مرزی را تکمیل کنید و سختگیری کنید. کشور ما دارد به طور سیستماتیک در برابر چشمان ما نابود می شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، ترامپ در بیانیه‌ای که از طریق کمیته اقدام سیاسی Save America انتشار یافت گفت: "بزرگترین کاروان تاریخ به سمت ما می‌آید و ما اصلا برای برخورد با آن آمادگی نداریم و هیچ کاری نیز برای رسیدگی به آن انجام نمی‌دهیم.دیوار مرزی را تکمیل کنید و سختگیری کنید. کشور ما دارد به طور سیستماتیک در برابر چشمان ما نابود می شود!"

نیوزمکس گزارش داد، ده‌ها هزار مهاجر اهل هندوراس، السالوادور و هائیتی در شهر تاپاچولا واقع در نزدیکی مرز گواتمالا،در انتظار دریافت مدارک مهاجرت یا پناهندگی هستند که ممکن است به آنها اجازه سفر دهد، اما از تاخیر در این روند خسته شده اند.

این کاروان مهاجران در اولین روز راهپیمایی خود از یک ایست پلیس که قصد داشت آنها را متوقف کند عبور کردند.

درگیری‌هایی جزئی رخ دادند و یک کودک کوچک از ناحیه سر دچار جراحت جزئی شد ، اما مهاجران به راه خود ادامه دادند.

خوزه آنتونیو ، مهاجر اهل هندوراس که نخواست نام خانوادگی خود را  از بابت نگرانی برای پرونده‌اش فاش کند گفت که او دو ماه در تاپاچولا منتظر پاسخ به خواستش برای دریافت نوعی ویزا بوده است.

مکزیک مهاجران متقاضی روادید بشردوستانه یا پناهندگی را ملزم می‌کند به جهت رسیدگی به پرونده هایشان در ایالت چیاپاس در مجاورت گواتمالا اقامت کنند.

ماه ژانویه  یک کاروان بزرگتر مهاجران تلاش کرد تا هندوراس را ترک کند اما اجازه عبور کردن از گواتمالا را پیدا نکرد.