شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آلمان#وزیر دفاع#دموکرات

جنجال در آلمان به دلیل اظهارات وزیر دفاع درباره لزوم تهدید هسته‌ای علیه روسیه


جنجال در آلمان به دلیل اظهارات وزیر دفاع درباره لزوم تهدید هسته‌ای علیه روسیه

حزب سوسیال دموکرات آلمان انتقاد شدیدی به اظهارات اخیر وزیر دفاع آلمان مبنی بر اینکه در صورت لزوم باید از گزینه هسته ای علیه روسیه استفاده شود وارد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان برای قراردادن روسیه سر جای خود از امکان استفاده از تسلیحات هسته ای سخن گفته و این مسئله را رد نکرده است.

این اظهارات وزیر دفاع آلمان با انتقادهای شدیدی از طرف مقامات مختلف در این کشور روبرو شده است.

"رالف موتسنیچ"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان انتقاد شدیدی به این گونه اظهارات وزیر دفاع آلمان وارد کرده و از وی درخواست کرده که با این گونه اظهار نظرها کار دولت فدرال آینده را سنگین نکند.

وی همچنین گفت: این گونه بازی های فکری اخیر وزارت دفاع آلمان درباره استفاده از تسلیحات هسته ای در درگیری با روسیه غیر مسئولانه است. متاسفانه این گونه اظهارات وزیر دفاع آلمان هیچ تفاوتی با تهدیدهای بی اساس طرف روسی ندارد.

کارن بائر در گفتگویی با سایت رادیو آلمان درباره سناریوی بازدارندگی هسته ای ناتو علیه روسیه گفت: ما باید این مسئله را برای روسیه کاملا روشن کنیم که آمادگی داریم از این ابزار استفاده کنیم تا از قبل تاثیر بازدارندگی داشته باشد و هیچ کس به این فکر نیفتد که از جمله به مناطق اطراف دریای بالتیک و یا دریای سیاه حمله کند.

وی همچنین به نقض حریم هوایی کشورهای بالتیک عضو ناتو از طریق روسیه و همچنین حملات روزافزون در اطراف دریای سیاه اشاره کرد.

موتسنیچ همچنین وزیر دفاع آلمان را به تشدید مناسبات واقدامات تحریک آمیز متهم کرده و گفت: این برای من یک معما است که آیا کارن بائر همچنین به تسلیحات اتمی مستقر در آلمان هم فکر می کند.

مسئله مشارکت در بازدارندگی هسته ای ناتو بخشی از مذاکرات احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات ها برای تشکیل دولت ائتلافی آینده المان هم هست.

موتسنیچ تاکید کرد که سیاست امنیتی در آلمان تا به حال با این مسئله روشن شده که شانس و فرصت برای تنش زدایی را باقی می گذارد. کرامپ کارن بائر با این اظهارات خود این واقعیت را نادیده می گیرد. وی از وزیر دفاع آلمان خواست که با این اظهارات فشارها بر دولت آینده آلمان را افزایش ندهد.

وزیر دفاع آلمان در گفتگو با سایت رادیو آلمان همچنین به ایده آلمان و چهار کشور اروپایی برای تشکیل یک گروه واکنش سریع نظامی اشاره کرده و گفت: ما فهمیده ایم که کشورهای اروپایی در ائتلاف نظامی ناتو بدون حمایت آمریکا شایسته عمل نیستند.

انتهای پیام/