شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجموعه#جزیره

همه چیز درباره سریال جزیره؛ از داستان تا بازیگران

سریال جزیره به تازگی وارد فیلیمو شده و قسمت اول این مجموعه روز گذشته ساعت ۸ صبح پخش شد. در این سریال بازیگران سرشناسی، چون محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، حسام منظور و خواننده مطرح موسیقی پاپ امیر مقاره حضور دارد.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۶
بازدید : ۱
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
فرادید| روز گذشته اولین قسمت از «جزیره»، جدیدترین سریال فیلیمیو منتشر شد. این مجموعه قرار است هر یکشنبه‌ها ساعت ۸ صبح توسط فیلیمو پخش شود. سریال جزیره محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی است.

به گزارش فرادید؛ سیروس مقدم که تاکنون سریال محبوبی، چون پایتخت را برای تلویزیون ساخته، برای دومین بار به سراغ ساخت مجموعه‌های نمایش خانگی رفته و جزیره را ساخته است. او این مجموعه را با همکاری «علی طالب آبادی» به عنوان نویسنده و تهیه کنندگی «منوچهر محمدی» و «امیرحسین حیدری» تولید کرده است.


افزون بر این افراد، بازیگران و چهره‌های سرشناسی، چون امیر مقاره، خواننده گروه ماکان بند و بازیگرانی، چون محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، حسام منظور و شادی مختاری در سریال جزیره حضور دارند.
 

ویدیو| تیزر سریال


داستان و بازیگران

در خلاصه‌ای که از داستان جزیره منتشره شده، آمده است: «صحرا خبرنگار جسوری که در عشق شکست خورده و تحقیر شده، به دنبال برابری با ارشد شاهنگ، معشوق خود که از خانوادهٔ اصیل و ثروتمندی بوده تصمیمات ماجراجویانه‌ای می‌گیرد و وارد روابط تجاری پیچیده‌ای می‌شود که زندگی او و خانوادهٔ شاهنگ را دستخوش تغییرات اساسی می‌کند.»

همچنین فیلیمو درباره این سریال نوشته است: «جزیره مکان نیست، بهانه کشمکش بین آدم‌هایی ست که سرنوشت خود را در آن جستجو می‌کنند و دست مایه ست برای تلاش کسانی که تصمیم دارند از زندگی سهم بیشتری داشته باشند؛ آن‌ها برای رسیدن به جزیره دست به هرکاری می‌زنند.»

علاوه بر بازیگران نام برده، غزل شاکری، حمیدرضا پگاه، سامیه لک، بهنام تشکر، کاظم سیاحی، مینا وحید، مهدی احمدی، امیر کاظمی، رویا جاویدنیا، السا فیروز آذر، زهیر یاری، شهروز دل افکار، پاوان افسر، شکوفه هاشمیان، شراره رنجبر، مژده دایی، مبیناسادات طبایی، قاسم یوردخانی، اکبر زنجانپور، بیتا فرهی، عزت الله رمضانی فر، امید روحانی، پوراندخت مهیمن، شیرین بینا و رضا رویگری هم در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.


بیوگرافی بازیگران اصلی +نقش

سریال جزیره منتشر شد؛ جزئیات سریال (داستان و بازیگران)محمدرضا فروتن 

این بازیگر نقش شاهد شاهنگ و  همسر آذین،  پدر مهرآئین، برادر ارشد و ماهک را ایفا می‌کند.  

محمدرضا فروتن متولد ۷ دی ۱۳۴۷ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد است.

او حرفه بازیگری را در سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم هدف آغاز کرد. گویا اوایل دهه هفتاد به واسطه یکی از دوستانش که عکاس فیلم‌ها و سریال‌ها بوده به بهرام کاظمی کارگردان که برای ایفای نقش کوتاهی در فیلمش به دنبال یک بازیگر تازه کار بوده، معرفی شده است.

به این ترتیب پس از اجرای نخستین پلان فیلم هدف سال ۱۳۷۳ و تشویق کاظمی، به کلاس‌های آزاد بازیگری رفته و زیر نظر حمید سمندریان آموزش دیده است.

فروتن با بازی در فیلم‌های «مرسدس »و «اعتراض» به شهرت رسید.  
 
او برای بازی در فیلم «قرمز» برنده جوایز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از هفدهمین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین دوره جشن خانه سینما شد.

همچنین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد بخش بین‌الملل از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم به آهستگی را دریافت کرده است.

سریال جزیره منتشر شد؛ جزئیات سریال (داستان و بازیگران)امیر مقاره 

این خواننده هم نقش ارشد شاهنگ و عاشق سابق صحرا، برادر ماهک و شاهد را بازی می‌کند.

امیر مقاره ۳ دی ۱۳۷۴ در تهران، به دنیا آمده و دارای مدرک دیپلم است. مقاره فعالیت خود را با سرودن شعر آغاز کرد، اما با آهنگسازی و با حضور در گروه ماکان بند بعنوان خواننده مشهور شد.

او پیش از پیوستن به این گروه بعنوان پیک موتوری تا مدت‌ها کار می‌کرد، اما موسیقی و توان هنری اش جدی گرفته نمی‌شد تا اینکه به گفته خودش سر لجبازی کارش را رها کرد و بصورت جدی به فعالیت در حوزه موسیقی پرداخت.

امیر مقاره در سال ۱۳۹۳ و در سن ۱۹ سالگی به صورت جدی شروع به خواندن و پخش ترک با دوستانش کرد.

سریال جزیره منتشر شد؛ جزئیات سریال (داستان و بازیگران)هنگامه قاضیانی

قاضیانی نقش آذین و همسر شاهد، مادر مهرآئین را ایفا می‌کند

هنگامه قاضیانی متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹ در مشهد و فارغ‌التحصیل کارشناسی جغرافیای انسانی اقتصادی از دانشگاه آزاد اسلامی و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه غرب از دانشگاه سان فرانسیسکو (آمریکا) است.

او فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۷۹ و با بازی در فیلم سینمایی «سایه‌روشن» به کارگردانی حسن هدایت آغاز کرد. سپس به تئاتر روی آورد و با نمایش مثل خون برای استیک کاری از گروه تئاتر لیو برای اولین بار به روی صحنه تئاتر رفت.

هنگامه قاضیانی در کنار بازیگری، ترجمه کتاب سرزمین مرد سرخپوست، قانون مرد سفیدپوست نوشته ویلکومب واشبرن را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

همچنین او به عنوان داور در جشنواره وارنا در بلغارستان شرکت کرده است.

سریال جزیره منتشر شد؛ جزئیات سریال (داستان و بازیگران)میترا حجار

حجار نقش مهشید را در این سریال بازی می‌کند.

میترا حجار ۱۴ بهمن ١٣۵۵ در مشهد به دنیا آمده و فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از کشور آمریکا است.  

حجار بازیگری را از سال ۱۳۷۶ با حضور در نقشی کوتاه در فیلم «غریبانه» ساخته احمد امینی آغاز کرد. اولین تجربه حضور تلویزیونی او هم به بازی در مجموعه پلیس جوان به کارگردانی سیروس مقدم مربوط است.  

این بازیگر در زمینه موسیقی هم فعالیت دارد.  

میترا حجار در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد مؤتمن نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

سریال جزیره منتشر شد؛ جزئیات سریال (داستان و بازیگران)حسام منظور

این بازیگر نقش سعید شاهنگ و  همسر نرگس، پسرعموی شاهد و ماهک و ارشد را برعهده دارد.

حسام منظور متولد ۱۸ آذر ۱۳۵۹ در تهران است، اما مادرش اهل ارومیه است، به همین خاطر هم دوران کودکی و نوجوانی خود را در آذربایجان سپری کرده است.

منظور فارغ‌التحصیل کارشناس ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است. او فعالیت‌های هنری خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده در بیش از ۴۰ نمایش ایفای نقش کرده‌است.

او تجربه اجرا در مراکز مطرح تئاتر اروپا از جمله «پیکولو» ایتالیا و جشنواره «شکسپیر گدامفک» لهستان را هم در کارنامه اش دارد.

این بازیگر از سال ۱۳۹۵  تدریس رشته بازیگری در دانشگاه آزاد را هم آغاز کرده است.
 
او در سال ۱۳۸۸ برای نمایش «مکبث» به کارگردانی «رضا ثروتی» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تئاتر دانشگاهی و در سال ۱۳۹۰ برای نمایش «مکبث» به کارگردانی «رضا ثروتی» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر سال تئاتر از جشن بازیگر شد.

سریال جزیره منتشر شد؛ جزئیات سریال (داستان و بازیگران)شادی مختاری 

این بازیگر هم نقش صحرا صراف و خبرنگار، عاشق سابق ارشد را ایفا می‌کند.
 
شادی مختاری ۱۹ فروردین سال ۱۳۷۳ در تهران به دنیا آمده و دارای مدرک کارشناسی علوم ارتباطات اجتماعی است.

او بازیگری را از کلاس‌های آزاد بازیگری شروع کرده و  به جز بازیگری، نقاشی و عکاسی را هم به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.

به گفته مختاری، او از کودکی نقاشی می‌کرد ه و عکاسی مستند را هم انجام داده است.  

شادی مختاری پس از ۳ سال گذراندن دوره‌های بازیگری و کار در تئاتر و فیلم کوتاه، با بازی در سریال «سایه بان» وارد عرصه بازیگری شد.