شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#لهستان#برلین#مهاجران#وزیر کشور

حمایت آلمان از تشدید سیاست های لهستان علیه مهاجران/ تشدید کنترل‌های مرزی در دستور کار برلین


حمایت آلمان از تشدید سیاست های لهستان علیه مهاجران/ تشدید کنترل‌های مرزی در دستور کار برلین

وزیر کشور آلمان ضمن حمایت از اقدامات سختگیرانه لهستان علیه مهاجران از برنامه های کشورش برای تشدید کنترل های مرزی با لهستان برای مقابله با پناهجویان خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، آلمان و لهستان با همکاری هم رویکردهای بسیار سختگیرانه ای را علیه مهاجران بی پناه در پیش گرفته اند.

پلیس براندنبورگ در مرزهای لهستان بیش از 50 نفر را که مسلح بودند و قصد جلوگیری از ورود مهاجران به آلمان را داشتند بازداشت کرده اند. در کنترل های انجام شده اسپری فلفل ، سرنیزه ، قمه و باتوم هم از این افراد کشف و ضبط شد.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هم برنامه لهستان برای ساخت حصار مرزی دائمی برای جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور را قابل درک خوانده و در گفتگویی با نشریه "بیلد" آلمان اظهار داشته است: این مشروع است که ما از مرزهای خارجی اروپا به گونه ای حمایت کنیم که از عبورهای مرزی پناهجویانی که به رسمیت شناخته نشده اند جلوگیری کنیم.

وی همچنین اعلام کرد که کنترل ها در مناطق مرزی آلمان- لهستان تشدید می شود. زیهوفر همچنین گفت که حدود 800 افسر پلیس را به منظور حمایت از پلیس فدرال آلمان برای تقویت نظارت های مرزی به این منطقه اعزام کرده است.

وزیر کشور آلمان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: در صورت لزوم من آماده ام همچنان این کنترل ها را تشدید کنم. ما منطقه مرزی و مرز سبز با لهستان را از نزدیک کنترل خواهیم کرد.

لهستان هم به دلیل هجوم مهاجران از بلاروس هزاران نیرو را در مرزهای خود مستقر کرده است. دولت همچنین ساخت یک حصار دائمی با هزینه 353 میلیون یورو را در دستور کار قرار داده است.

زیهوفر همچنین اعلام کرد که در حال بررسی کنترل منظم مرزها مانند کنترل های مرزی آلمان و اتریش است.

وزیر کشور آلمان در این باره گفت: ما هفته گذشته تمدید کنترل ها در مرزهای آلمان-اتریش برای 6 ماه دیگر را اعلام کردیم. اگر شرایط در مرزهای آلمان- لهستان آرام نشود همچنین در اینجا هم این مسئله مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که آیا این اقدام در هماهنگی با ایالت مرزی آلمان و لهستان باید انجام شود.

مقامات محلی در آلمان هم با تشدید کنترل های مرزی موافقند. "گردان لندزبرگ" مدیر اجرایی انجمن شهرها و شهرداری های آلمان در این باره گفته است: شهرداری ها از دولت فدرال و اتحادیه اروپا اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود غیر قانونی مهاجران را درخواست دارند.

وی همچنین خواستار کنترل های تصادفی در مرزها و همکاری آلمان و لهستان در امنیت مرزها شده است.

انجمن منطقه ای آلمان (DLT) هم خواستار امنیت بهتر در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا شده است. رئیس انجمن شهرهای آلمان هم خواستار افزایش فشارها بر مینسک در این راستا شده است.

البته بروکسل با این گونه اقدامات سختگیرانه از طرف لهستان که تا به حال منجر به قربانی شدن تعدادی از پناهجویان در مرزها شده است مخالف است، اما عملا کاری برای اسکان این پناهندگان نمی کند.

لهستان با توجه به شمار روزافزون پناهندگان در مرزها با بلاروس کنترل های مرزی را به شدت تشدید کرده است و برای این منظور به صورت فزاینده ای از نیروهای ارتش استفاده می کند.

پارلمان لهستان هم اخیرا به طرح دولت برای ساخت حصار محکم دائمی در مرز بلاروس رای مثبت داد.

مهاجران شرایط بسیار سختی را در مناطق مرزی لهستان دارند. اخیرا هم پلیس در این منطقه یک جسد دیگر از مهاجران را پیدا کرده است.

نمایندگان پارلمان این کشور چند روز پیش هم با اکثریت آراء به طرح تمدید 60 روزه وضعیت اضطراری در مرزهای لهستان رای مثبت دادند. پیش از این رئیس جمهور لهستان پبشنهاد این طرح را ارائه داده بود. در سایه این طرح ورود خبرنگاران و نهادهای امدادی به این منطقه ممنوع است.

سازمان عفو بین‌الملل از لهستان خواسته تا وضعیت فوق العاده در این منطقه را لغو کرده و مراقبت و تامین مناسب نیازهای پناهندگان و رسیدگی به درخواست های پناهندگی آن ها را در دستور کار قرار دهد.

در این میان "لنا دوپونت"، در گفتگویی با رادیو آلمان در این باره گفته است: تکروی های برخی کشورهای اروپایی علیه پناهندگان در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا واکنشی به این واقعیت است که هیچ راه حل اروپایی برای این مسئله وجود ندارد.

وی در عین حال به جریان انداختن پرونده نقض قواعد اروپایی علیه این کشورها را رد می کند.

در نشست اخیر سران اروپا در بروکسل در 22 اکتبر این مسئله آشکار شد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسئله سیاست مهاجرتی بسیار دچار جدایی و اختلاف نظر هستند.

کشورهای اروپایی به‌جای یافتن راه‌حلی برای تقسیم عادلانه پناهندگان در این اتحادیه تلاش می‌کنند با ابزار مختلف و حتی با خشونت پای این قشر آسیب‌دیده را که عمدتاً به‌واسطه سیاست‌های غلط همین غربی‌ها به این روز افتاده‌اند از این اتحادیه ببرند.

مناقشات بر سر مسئله تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا همچنان به‌دلیل مخالفت برخی اعضا حل‌ نشده باقی مانده است و همچنان با توجه به پیمان دوبلین، کشورهای مرزی این اتحادیه در معرض هجوم چشمگیر پناهجویان قرار دارند.

بر اساس قاعده دوبلین پناهندگان باید در آن کشوری درخواست پناهندگی کنند که اولین بار به آن وارد شده‌اند و این قاعده فشار زیادی را بر کشورهایی از جمله یونان که در مرزهای خارجی اروپا قرار دارند وارد می‌کند.

انتهای پیام/